Paradijs? Alleen dan net even anders - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Elske Moring - WaarBenJij.nu Paradijs? Alleen dan net even anders - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Elske Moring - WaarBenJij.nu

Paradijs? Alleen dan net even anders

Blijf op de hoogte en volg Elske

19 April 2014 | Cambodja, Kâmpôt

Hallo allemaal,
Alweer een verhaal wat worden jullie verwent haha wen er maar niet teveel aan;) Vandaag hebben we een dagtrip gedaan naar wat ze het paradijs noemen, maar dat was toch wel een beetje anders dan we dachten.. we vertrokken in de ochtend richting de berg met ongeveer 20 man. We hadden al meteen leuk contact met een belgisch meisje en haar canadese vriend ook in canada wonen. Allereerst zijn we naar 'de black palace' geweest en naar een groot beeld. Veel toeristen dus het was lekker chaos. Overal brommertjes en bussen met westerse toeristen, cambodjaanse toeristen maar ook monniken. Het paleis viel nogal tegen, het was een oud klein huisje dat aan de rand van de berg stond. Maar het was niet echt het paleis dat we verwachten. Gelukkig gingen we daarna verder, om vervolgens langs een hele grote chinese gokhal en hotel te komen. Het paste daar zo niet in de omgeving. Daarna naar een oud frans kerkje dat verlaten is sinds de kmer oorlog. De kogelgaten zaten nog steeds in de muren. AL iets blijer nadat we dit hadden gezien gingen we naar een oud frans hotel, tenminste het wordt nu opgeknapt en ik snapte echt helemaal niet waarom dit interresant was. maar het was toch waar we het langste gelopen hebben (niet echt naar ons zin dus). We waren al bang dat de trip verloren tijd was maar gelukkig gingen we toen lunchen bij een tempel. hier hebben we fijn rondgelopen en hadden we een mooi uitzicht over de jungle en de kust. helaas moesten we alweer weg en gingen we naar de waterval. alleen was deze helemaal opgedroogd vanwege het droge seizoen. Niet erg geslaagd dus maar de wc's waren een heel avontuur. Hurkend en hopelijk niet uitglijdend een plasje plegen is moeilijker dan je denkt. maar als je dat kan, ben je klaar voor cambodja (denk ik haha). en dat was alweer het einde van onze trip naar de berg. Niet erg geslaagd dus en ik zag een beetje tegen de laatste activiteit op: een boottocht over de rivier. Maar wat was dat gaaf! We vertrokken rond 4 uur en gingen opwaarts de rivier op. zodra we de stad uitwaren werd het wat ik noem paradijs. Junge, groene bomen, kleine huisjes, plantages, kleine visserbootjes, zwemmende kindjes die zwaaien, het was fantastisch! Er gingen meerdere toeristen mee, zowel van hier als van ergens anders vandaan. En iedereen zat lekker te eten en te genieten! Na een tijdje zijn we weer omgedraaid en zijn we op een gegeven moment stil gaan liggen. hier hebben we de zon zien ondergaan en kon je lekker zwemmen. De rivier was erg schoon en de zonsondergang was erg mooi. Daarna alweer terug naar de stad maar wat heb ik genoten zeg! als afsluiting hebben we lekker gegeten in een klein restaurantje waar ze heerlijke verse noedelsoep verkochten! mm heerlijk gesmuld en met stokjes eten ging steeds beter. Ze eten hier dus met stokjes en dat vind ik nog best lastig, maar het gaat me lukken! uiteindelijk was het dus een heerlijke dag en hebben we veel leuke mensen ontmoet!


morgen gaan we alweer vroeg op pad dus ik ga zo naar bedje toe. We gaan morgen weer terug naar svay rieng, we kunnen meerijden met een collega. Dat klinkt goed he haha. ik heb echt heel erg veel zin in maandag, dat we eindelijk gaan beginnen! Ben zo benieuwd naar hun verwachtingen en of die overeen komen met ons verwachtingen! jullie gaan het horen!

ik vind het wel apart om te zien wat de cambodjanen paradijs noemen, chinese gokhallen en grote hotels, misschien wel vooruitgang, maar paradijs? nee geef mij maar zoals het bij de boottocht was, prachtig uitzicht, lekker windje door de haren en een beetje verkoeling op mijn verbrande armen. een koel drankje en lekker een lach op mijn gezicht dat is mijn paradijs!

tot snel,
liefs

ps. fotos staan op facebook!

  • 19 April 2014 - 20:41

    Oma Karin:

    Cambodja. heeft 2 gezichten lijkt wel. Denk om je verbrande huidje. Lfs0ma

  • 21 April 2014 - 05:01

    Elske:

    Wie is trouwens mijn geheime aanbidder;)? Of moet dat echt helemaal geheim blijven?

  • 27 April 2014 - 01:38

    Je Geheime Aanbidster:

    Hey Lieve Elske,

    Natuurlijk moet ik geheim blijven, anders is het toch niet meer geheim?
    Die logica moet jou vast niet ontglipt zijn ;)
    Klinkt als een heerlijke boottocht. Ben het eens met jou beeld van het paradijs, gokhallen zijn ook niet echt mijn ding x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elske

Vrolijke land en water manager die graag wat van de wereld ziet!

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 44604

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Study & traveling South of Europe!

14 April 2014 - 04 Augustus 2014

Stage in Cambodja & roadtrip door Vietnam

04 November 2010 - 06 Mei 2011

Mijn eerste reis... Zuid Amerika, here i come

Landen bezocht: