de eerste dagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Elske Moring - WaarBenJij.nu de eerste dagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Elske Moring - WaarBenJij.nu

de eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Elske

16 April 2014 | Nederland, Amsterdam

Hallo Allemaal,
We zijn goed aangekomen in Cambodja! De vliegreis was lang, maar dat had ik ook niet anders verwacht. Gelukkig hebben we kunnen slapen op het vliegveld van China )de grond lag daar beter dan de stoelen’ en kregen we ontbijt met rijst en kip, wat ook het avond eten was. mmm. Haha maar wat waren we blij dat we in Cambodja waren aangekomen. De douane stelde niet zoveel voor en toen we buiten stonden was het eerste wat we voelde de hitte. Daarna het gemis van een boordje met onze naam erop. We zouden worden opgehaald, maar konden niemand vinden. Nadat we wat wazig om ons heen hadden gekeken kwam er een man aan met inderdaad een bordje had met onze naam erop. Zijn naam was moeilijk uit te spreken, maar hij sprak wat engels, waar wij heel blij van werden. De rit naar Svay Rieng duurde ongeveer 3 uurtjes. Onderweg zijn we nog gestopt om een maiskolf te halen, die erg goed smaakte. Het was de tweede dag van Cambodjaans nieuwjaar, waardoor de steden erg rustig en leeg zijn. Iedereen gaat dan familie opzoeken op het plattenland. Aangekomen in Svay Rieng zijn we meteen een simkaart gaan kopen en hebben we een potenieel huis bekeken, wat eigenlijk meteen voldeed! Het is een hutje op palen bij een familie op het erf. Het heeft twee slaapkamers en een eetkamer, badkamer en een keuken, alleen kun je er niet koken. En een groot balkon wat wel onder een afdak staat. Vanaf daar ben ik nu aan het schrijven en het windje wat hier blaast werkt verkoelend. We hebben de eerste nacht in een hotel doorgebracht, met aircondition, waar we heel blij van werden. We moesten rond 12 uur uitchecken dus we dachten lekker een beetje uit te kunnen slapen. Maar we werden om half 8 gebeld door Sok Sotha, die ons een dagje mee wilde nemen met nieuwjaar. Natuurlijk lagen wij nog in bed dus moesten we snel douchen en spullen in de tas proppen. De douche was erg lekker en fris en fruitig kwamen we beneden. Totdat we buiten de deur uitstapte. De hitte is hier heel erg, dus we moeten er zeker nog aan wennen. En zweetten, dat doen we ook veel. Eerst hebben we onze tassen gedropt bij ons huis en hebben we ontbeten met soep! Het was erg lekker en ik denk dat ik dat veel ga eten. Ik hoorde goede verhalen over de koffie, maar het is heel erg zoet. Je wordt er wel goed wakker van. Vervolgens zijn we naar het kantoor gegaan waar we maandag beginnen (het is nu vakantie). Sok sotha is erg aardig en we kunnen goed met hem praten. We hebben ook zijn vrouw ontmoet en zijn toen meegegaan om nieuwjaar te vieren. Allereest naar een tempel, waar we wierook hebben gebrand. Daar kwamen veel mensen bijeen om eten te delen, te bidden en rond te lopen. Het was best wel indrukwekkend en erg druk. Ik snapte niet zo goed wat ze nou precies deden, vooral wensen wat men nog wilt hebben volgens mij, maar het cambodjaans is niet te volgen. Dus glimlach ik maar veel en krijg ik veel glimlachjes terug.
Vervolgens zijn we naar de familie van Sok Sotha gegaan. Zijn zus woont op een boerderij op 15 km van Svay Rieng. We hebben daar een beetje gepraat en vooral weer veel geglimlacht. En gegeten! Wat wij als avondeten eten, eet men hier als lunch. Dus na het voorgerecht (waarvan ik dacht dat het lunch was) werd de hele tafel volgezet met kip, varken, vis ( zoo lekker) soep en natuurlijk rijst! Samen met de familie een biertje gedronken waarbij je bij elke slok proost. Het bier lust ik hier wel weer haha dus ik weet echt niet wat er mis is met Nederlands bier.. Rond twee uur weer naar huis gegaan waar we wat drinken hebben gekocht en een modem, alleen weten we niet voor hoelang het werkt. dus dat gaan we uitvinden. Verder de middag hebben we uitgepakt, gezweet, boekje gelezen en geprikt door muggen. We zitten heerlijk op ons balkonding in een briesje en zo is het goed vol te houden. Ik ben echt heel erg benieuwd naar volgende week, wanneer we echt gaan beginnen. Voor nu is het goed om te wennen en te settelen, maar dat komt zeker goed!
Heel veel liefs,
Elske

  • 16 April 2014 - 17:29

    Je Geheime Aanbidster:

    Hallo lieve Elske,

    Ik zie het al helemaal voor me daar! Jullie hebben het maar getroffen zeg ;)
    Ben nu zelf best wel een beetje jaloers, zie me daar al helemaal zitten.
    Geniet nog even van je vrije weekje en heel veel plezier op je stage maandag!

    Nu al benieuwd naar je volgende verhaal x

  • 16 April 2014 - 17:45

    Tsjitske:

    Klinkt helemaal goed. maar eh, heeft dat hutje op palen ook sanitair?
    niet koken, daar zou ik prima mee kunnen leven :) maar water en wc lijkt me toch prettig
    xx mama

  • 16 April 2014 - 23:27

    Oma Karin:

    Jullie hebben al veel beleefd als ik het zo lees. En....er is toch een badkamer? Ben benieuwd hoe je dan eten kiaar gaat maken zonder keukeen of iets. fijn nog even deze week niets dan kan je wennen aan de warmte. Ben vandaag op de fiets naar de tuin gaan kijken, erg mooi hoor. lfsX

  • 17 April 2014 - 09:32

    Lianne:

    Leuk! Bier smaakt altijd beter met warm weer ;) Succes!

  • 17 April 2014 - 15:00

    Wilma:

    Hee Elske, wat leuk dat je weer op reis bent. Ik vind het altijd een genot om je verhalen te lezen. Heel veel plezier daar en ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elske

Vrolijke land en water manager die graag wat van de wereld ziet!

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 44639

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Study & traveling South of Europe!

14 April 2014 - 04 Augustus 2014

Stage in Cambodja & roadtrip door Vietnam

04 November 2010 - 06 Mei 2011

Mijn eerste reis... Zuid Amerika, here i come

Landen bezocht: