op naar colombia! - Reisverslag uit Lima, Peru van Elske Moring - WaarBenJij.nu op naar colombia! - Reisverslag uit Lima, Peru van Elske Moring - WaarBenJij.nu

op naar colombia!

Door: prinsezjeh

Blijf op de hoogte en volg Elske

25 Maart 2011 | Peru, Lima

heey hallo!

weer even een verslagje. mijn laatse dagen in peru. vind het zo raar om erover na te denken, dat ik nog maar 4 dagen in totaal in peru heb. toen ik afscheid van cusco nam moest ik bijna een traantje wegpinken. maar er komen nog genoeg andere avonturen! zoals komende zondag.. colombia! jorrit komt maandag aan en ik denk dat we echt een supertijd gaan hebben haha. heb er in ieder geval al heel veel zin in. we hebben nog niet echt plannen gemaakt. maar wil in ieder geval naar de caribische kust!

mama is dus op bezoek geweest en ik vond het echt heel erg leuk dat ze er was, dat ze een stukje van mijn reis heeft kunnen zien betekend toch wel veel voor me. ik moest er namelijk eerst even over nadenken, of ik wel wilde dat ze kwam. het is immers mijn reis. maar ben toch heel blij dat ze is geweest en ze verdiende ook wel een vakantie.
ze kwam op maandag aan, en daar had ik eigenlijk niet op gerekend. ik dacht namelijk dat ze dinsdag aan zou komen. maar gelukkig kwam ik er optijd achter en stond ik haar op te wachten. was wel gek om ineens een dikke knuffel van je moeder te krijgen nadat je haar een hele tijd niet hebt gezien. het was eerlijk gezegt een beetje onwerkelijk haha. daarna naar mijn familie in lima. was echt blij dat ze die ook kon ontmoeten, dus ronald natuurlijk en vero, carmen en tito. en de oma en tante ook! het vriendje van vero, diego, kwam zelfs even langs omdat die wilde weten hoe mijn moeder eruit zag haha. mama was wel een beetje moe maar we zijn met zijn allen wat gaan eten en een beetje door lima gereden. daarna de nederlandse kadootjes gegeven (drop, klompenpantoffels en keukenschorten met tulpen) daarna op bed want we moesten er om 3 uur alweer uit omdat we met het vliegtuig naar arequipa gingen. en die vertrok om 6 uur. dus weer naar het vliegveld en weer afscheid genomen van ronald. ik vond het ook heel mooi om te zien dat het heel wat betekende voor carmen, de moeder. ze was zo blij dat ze mijn moeder kon ontmoeten haha.

in arequipa eerst alleen maar geslapen. mama vooral vanwege het tijdsverschil, het werken en de hoogte. en ik, naja ik hou gewoon van slapen haha. daarna een tour geboekt naar de colca canyon, wat een paar uur van arequipa is. weer om 3 uur sochtends eruit en op naar de canyon. we deden een tour van 2 dagen. de eerste dag naar beneden lopen (met af en toe een stukje weer omhoog) en de 2e dag 3 uur omhoog lopen en vervolgens naar de hotsprings. het was echt super en zo mooi! we hebben de condor gezien. mama dweed het hartstikke goed en we hadden een leuke groep. vooral met een meisje uit duitsland en een meisje uit engeland konden we goed overweg. die avond weer vroeg op bed want de 2e dag moesten we er al om 5 uur uit (wat dus eigenlijk uitslapen is, vergeleken de andere nachten) eerst een stukje in het donker gelopen en toen kwam de zon op. echt supermooi. ik moet wel bekennen dat ik naar beneden lopen echt geen probleem vind.. maar omhoog! dat is echt verschrikkelijk. vooral als de helft van de tijd de weg uit treden bestaat. obnderweg natuurlijk ingehaald door ezels en we kwammen mannen tegen die even een heel bed en allemaal ijzeren buizen naar beneden brachten. (en met een heel bed bedoel ik ook echt een heel bed.. ongeloovelijk!) mama was eerder boven dan ik en daarna nog even genoten van het uitzicht (en vooral even bijkomen) en daarna lekker ontbeten met een pannekoek! vervolgens met het busje naar de hotsprings. natuurlijk af en toe gestopt om wat fotos te nemen. het is er gewoon supermooi!

de hotsprings waren echt ontzettend warm en het was heerlijk om daar te zitten, zonnetje erbij. mijn spieren deden daarna echt minder pijn. er waren 2 baden, een voor toeristen en een voor de lokale mensen (die is veelviezer omdat ze dat echt gebruiken als bad) dus daar konden we niet in. maar het was echt heel erg lekker. vervolgens weer verder gereden naar de lunchplek. superlekker buffet en daarna weer terug naar arequipa. de terugweg was echt ontzettend mooi. we reden echt over de toppen van bergen en dan on de verte zag je de vulkanen en andere hogen bergen. op het hoogste punt waren we op 4910 meter. echt supermooi en heel koud en winderig. veel llama en alpaca boerderijen.
daarna weer terug in arequipa en vroeg op bed, want je bent toch wel moe na zon trek haha.
de volgende dag met mama naar een lokale markt geweest. dat was wel even schrikken voor haar haha. vooral omdat we als eerste op de vleesafdeling kwamen, dus met kippenkoppen, poten en andere hoofden en delen van het lichaam. ook de geur was niet echt heel lekker haha. daarna wat fruit gekocht en wat andere hapjes, want in de middag zouden we met de bus naar cusco vertrekken. we hadden niet echt een moderne bus, maar dat maakt niet uit. mama had het alleen ontzettend koud. toen kwamen we rond 5 uur snachts waren we weer terug in cusco! heerlijk alles zo vertrouwd en alles. toen opzoek naar een hostal, maar dat was nog best lastig, toen na 3 keer proberen eindelijk een hostal gevonden en konden we lekker slapen.

volgende dag vooral een beetje rondgelopen, lekker koffie gedronken in mijn favourite cafeetje en beetje lui gedaan. in de avond met een vriendin van mama afgesproken, karina. mama kent haar van een studie, zij heeft een man leren kennen en is nu naar peru verhuist om hier te komen wonen en te trouwen. stiekem vind ik het echt een mooi romantisch verhaal! ze wonen op een range in urumbamba, een plaatsje waar ik een week vlak bij spaanse les heb gehad. samen met haar en haar vriend gegeten en afgesproken dat we de volgende dag naar hun toe zouden gaan. mama weer een beetje vroeg op bed want cusco is toch wel echt heel hoog. en ik ben uitgeweest met mijn oude vrienden! het was alleen zo druk dat we niet echt konden dansen, dus ben ook niet zo lang uitgeweest. zondag dus naar karina, eerst treinkaartjes gekocht voor machu picchu! waar we de volgende dag heen zouden gaan. we hadden alleen niet zo heel veel tijd meer, dus een kort bezoek aand e range met heel veel paarden, kleine babypoesjes (wou dat ik er eentje mee kon pikken, zoo schattig! een eentje leek ontzettend veel op gompie, mijn kat) en honden. daarna met de trein naar aquas calientes of machu picchu dorp. een hostel gevonden en de kaartjes voor machu picchu gekocht. maar weer vroeg op bed want de volgende ochtend weer vroeg op om als eerste naar boven te gaan. we zijn met de bus gegaan (anders weer een uur trappenlopen omhoog, en dat vind ik dus niet echt leuk haha). daarna een beetje rondgelopen en daarna omhoog naar huayna picchu, wat ik de vorige keer helemaal te gek vond. dus nu wel een uur omhoog gelopen, op treden.. (maar dat was het allemaal waard) en waren we op de top van huayna picchu! super! alleen konden we niks zien, want het was superbewolkt. beetje jammer, maar gezellig met een groep jappanners en israeliers even uitgerust en wat gegeten. daarna knapte het een beetje op en konden we machu picchu zien! was ontzettend mooi en snel wat fotos genomen voordat de wolken er weer voor kwamen. nog een beetje rongelopen en toen weer naar beneden. de trappetjes waren heel klein dus we gingen niet heel hard (als je valt, naja dan val je hard haha) en toen nog rongelopen in machu picchu. natuurlijk de clasike machu picchu foto genomen en toen weer terug, want de trein ging al rond 1 uur. (wat achteraf 13.50 was dyus we hadden nog wel wat tijd) maar lekker boekje gelezen en toenw eer terug naar cusco. was de een na laatse dag met mama. die avond (geloof ik) in mijn favourite cafeetje gegeten en lekker wezen slapen. de laatse dag met mama (natuurlijk) geshopt! langs de marktjes en natuurlijk goed onderhandelen (en dan nog te veel betalen). de leukste aankoop vind ik mijn hangmat haha! geen idee waar ik die ga hangen, maar dat komt wel goed denk ik. en natuurlijk de lekkerste brownie in de wereld gegeten en lekker veel thee gedronken! daarna was het alweer tijd om alles in te pakken. heb met mama geruild van backpak (hij is kleiner maar handiger) dus was superblij dat alles erin paste! toen de volgende ochtend naar het vliegveld (waar we echt veel te vroeg waren) en toen alweer afscheid moeten nemen. vond het wel gek hoor, aan de ene kant was het zo raar dat ze er was, zo onwerkelijk. maar het was ook meteen weer zo vertrouwd. we kunnen veel praten maar ook gewoon lekker samen lezen. dus ja, we hebben wele cht een goede tijd gehad haha! en mama zei zelf dat ze nog helemaal niet wegwilde uit peru haha.

daarna had ik nog 2 dagen in cusco, heb lekker vrienden opgezocht (edson en carlos natuurlijk en mensen van de school), lekker beetje rondgelopen en natuurlijk uitgeweest haha. ga de feesten van cusco echt missen! op donderdag ben ik samen met north, een canadees, naar een plaatselijke discotheek geweest, dus waar alleen de plaatselijke bevolking komt. we moesten eerst alle waardevolle spullen terugbrengen naar het hostal maar hebben verder geen problemen gehad. we werden wel echt aangestaart (we waren echt de enige witte mensen haha) de muziek was super en het is allemaal wat goedkoper! dus dat was een leuek ervaring! en vrijdag dus afscheid genomen van cusco. vond het raar om te bedenken dat ik er niet meer terug kwam. en zeker het afscheid nemen van edson en carlos.. wel gek hoor.
en toen weer de 21 uur lange busreis terug (het maakt niet uit of je brak bent of niet.. wagenziek wordt je toch) en toen weer in lima voor de verjaardag van Vero. had een baby alpacaknuffel gekocht met alpaca haar, superzacht! en afgelopen week lekker op het strand gelegen. even helemaal niks doen en gewoon beetje luieren, boek lezen en muziek luisteren. is ook lekker! beetje jammer dat het dorpje werd overspoeld door drugs. ik denk dat ik alleen maar de oudere mensen nuchter zag rondlopen. maar verder was het er wel fijn, mooi strand en daar kwam ik dus voor.

en nu weer in lima in afwachting van colombia! heb er echt zin in en het wordt vast superleuk!

dikke kus voor iedereen!

  • 26 Maart 2011 - 09:03

    Mama:

    he ik herken je blog! (heerlijk dat ik nu kan aanvoelen wat je beleeft, dank je wel voor t mee reizen)
    dikke knuf, mama

  • 26 Maart 2011 - 09:24

    Opa Bus:

    Weer een heel lang reisverslag het blijft leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en beleefd. Elske geniet samen met Jorrit van de reis naar Colombia en ervaar nu weer een ander land.
    xxjes Opa Bus

  • 26 Maart 2011 - 10:02

    Marit:

    Mooi verhaal!
    Veel plezier in Colombia =)

  • 26 Maart 2011 - 19:00

    Saskia:

    Heey
    klinkt allemaal super!
    ik ga je binnenkort eindelijk even een lange mail sturen:P
    kus

  • 26 Maart 2011 - 21:49

    Oma Karin:

    Lieve Elske
    Soms lees ik iets in je verslag en dan denk ik: oh, daar ben ik al eens eerder geweest met jou, Je schrijft alsof we erbij zijn. Vond het zo leuk om even onverwachts te chatten. Dan is ver weg toch ook weer zo dichtbij. Een goede reis naar Colombia allebei. En heel veel plezier. liefs en dikke kus.

  • 28 Maart 2011 - 11:48

    Minke:

    Have fun in Colombia!! En laat Jorrit een beetje van de drugs afblijven hè ;)

  • 29 Maart 2011 - 03:17

    Elske:

    hee dat moet je niet zeggen op me blogg haha. me opa en oma en ouders kijken hier ook he haha, maar dat komt wel goed;) dikke kus en mis je!!!

  • 29 Maart 2011 - 15:29

    Marlou:

    hoi, kan wel lezen dat je het heel erg naar je zin hebt.Wat een mooie ervaring. Geniet ervan en oh ja de lekkerste brownie vind je toch echt in Zuid-Afrika. groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Elske

Vrolijke land en water manager die graag wat van de wereld ziet!

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 44724

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Study & traveling South of Europe!

14 April 2014 - 04 Augustus 2014

Stage in Cambodja & roadtrip door Vietnam

04 November 2010 - 06 Mei 2011

Mijn eerste reis... Zuid Amerika, here i come

Landen bezocht: