mijn droomreis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Elske Moring - WaarBenJij.nu mijn droomreis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Elske Moring - WaarBenJij.nu

mijn droomreis

Door: prinsezjeh

Blijf op de hoogte en volg Elske

12 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

en nu ben ik bijna een week thuis. het wennen viel hartstikke mee, had zaterdag een klein feestje met wat vrienden en dat was ook weer hetzelfde, niet alsof ik een jaar weg ben geweest.
ben aan de ene kant dus wel weer blij om thuis te zijn, nu kan ik weer bij mij familie zijn nu we elkaar nodig hebben. met mama gaat het goed, ze is geopereerd en we krijgen dinsdag meer te horen. het is nu afwachten, maar we hebben er allemaal een goed gevoel over. ze gaat het wel redden. dat moet gewoon!

aan de andere kant vind ik het heel moeilijk om weer thuis te zijn. het leven wat ik had in zuid amerika was geweldig! ik voelde me er echt thuis. de mensen die ik heb leren kennen, zowel de lokale mensen als de andere reizigers, de cultuur die zo verschillend is, maar allemaal mooi en blij, met veel muziek, veel emotie zoals in colombia en ecuador. of juist de oudere cultuur van de indianen in colombia en de inca's in peru en ecuador. maar ook de japanse cultuur die ik ook heb leren kennen. de natuur, wat gewoon zo mooi was en zo anders dan in nederland! woestijn, oerwoud, gebergte, zee, strand. het was er allemaal. het rijden in oude busjes, die te hard rijden en wat dus eigenlijk hartstikke gevaarlijk is, maar wat allemaal goed is gekomen. en zeker het leren kennen van jezelf, het groeien van jezelf en het leren over jezelf en andere culturen. voor mij is er gewoon meer dan nederland, en daarvan heb ik een stukje mogen zien en ontdekken.

wat ik het allerleukste vond? daar kan ik echt geen antwoord op geven. het reizen zelf is heel leuk, je ziet veel en leert veel mensen kennen. maar vaak zie je alleen de toeristische dingen (die vaak wel de moeite waard zijn) het reizen zelf is best passief, je zit veel in een bus en de afstanden zijn erg groot. maar je ziet wel weer veel en vaak heb je ook leuke ervaringen met het reizen. maar soms wordt je wel moe van het telkens verder trekken en dingen zien.daarom vond ik het heerlijk om terug te komen naar lima, dan had ik weer even wat rust, weer vertrouwde dingen om mij heen. en even weer een beetje ene normaal leven ik moet wel zeggen dat ik het erg leuk vond om langer op een plek te zijn, zoals in puerto quito en lima. je leert de mensen echt kennen. misschien zie je wel minder, maar je leeft er een echt leven, alleen in een vreemd land. je krijgt vrienden, je doet de dingen die je normaal ook doet, en zeker in lima was dat heel erg mooi.
ik vind het bijzonder, dat je zon band kan krijgen met mensen. dat ze in een korte tijd zoveel voor je gaan betekenen en dat je er zo thuis voelt.

ik vond het echt geweledig, mijn reis, ben zo blij dat ik het heb gedaan! als ik de keuze had zou ik morgen weer terug gaan. maar op dit moment wil dat niet. dus ga ik gewoon weer sparen voor een volgende reis, want dit is zeker niet de laatse keer dat ik naar zuid amerika ben geweest.

maar eerst studeren, volgend jaar begin ik in velp met internationaal watermanagement. heb er zin in! en daarna zie ik wel weer verder. maar ik wil zeker doorgaan met reizen! dus wie weet waar ik nog terecht kom.




  • 12 Mei 2011 - 19:30

    Elske Moring:

    heb mijn favoriete foto's (so far) van de reis geplaatst! enjoy

  • 15 Mei 2011 - 17:07

    Oma Karin:

    Leuk, dat je het nog hebt afgemaakt. Maak er samen met de verslagen en foto's een mooi boek van.
    Een zo geweldige ervaring in je leven moet je koesteren, een leven lang.

    lfs oma

  • 18 Mei 2011 - 21:53

    Mama:

    heerlijk om je weer te voelen. maar ik snap je gemis naar je "oude"leventje in dat mooie continent! maar lieverd volg je dromen... want zelfs zuid-amerika is te klein voor jou...
    en dan hoop ik nogmaals een stukje mee te mogen reizen, want dat was zo mooi!
    knuffel, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Elske

Vrolijke land en water manager die graag wat van de wereld ziet!

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 1565
Totaal aantal bezoekers 44716

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Study & traveling South of Europe!

14 April 2014 - 04 Augustus 2014

Stage in Cambodja & roadtrip door Vietnam

04 November 2010 - 06 Mei 2011

Mijn eerste reis... Zuid Amerika, here i come

Landen bezocht: