terug in mijn geliefde Peru - Reisverslag uit Cusco, Peru van Elske Moring - WaarBenJij.nu terug in mijn geliefde Peru - Reisverslag uit Cusco, Peru van Elske Moring - WaarBenJij.nu

terug in mijn geliefde Peru

Door: prinsezjeh

Blijf op de hoogte en volg Elske

14 Maart 2011 | Peru, Cusco

hallo allemaal!

tijdje geleden dat ik heb geschreven!
ben inmiddels weer terug in peru, voor alweer bijna een maand! en mama is nu bij mij op bezoek! en ik heb groot nieuws, ik ga naar colombia! samen met Jorrit, een goede vriend van school! heb er echt ontzettend veel zin in! ik vertrek de 27e. wordt echt een dolle boel haha

uit ecuador ben ik eerst naar macora gegaan. de grens oversteken heb ik dit keer even anders gedaan. gewoon een rechtstreekse bus van machala naar mancora, wel zo makkelijk. zeker het stempelen aan de ecuadoriaanse kant was een eitje, de controleur had het te druk met naar mijn haar en ogen te kijken dan naar mijn paspoort, dus kreeg zo een stempel. ook in peru gelukkig geen problemen!
en toen dus heerlijk en zonnig mancora! heerlijk overdag op het strand en dan savonds uitgaan en de volgende dag weer lekker liggen op het strand! ben natuurlijk flink verbrand, factor 55 helpt blijkbaar niet genoeg.
heb ook een paar leuke mensen ontmoet uit ierland, lima en isreal en met zijn 4en trokken we de hele tijd op. lekker cebiche eten op de plaatselijke markt en vooral lekker luieren en niks doen! is af en toe ook wel eens lekker haha

en daarna weer terug naar lima! naar ronald en zijn lieve familie! ik wilde namelijk ronald graag verrassen, hij verwachte mij op maandag, maar ik kwam op zaterdag, net toen hij terugkwam van een werkreis. dus toen hij voor de deur stond en ik hem opendeed was het wel een verrassing! gelukkig vond hij het leuk! ik vond het zelf echt heel fijn om weer bij zijn familie in huis te zijn! ze betekenden toch wel echt veel voor me. maargoed, ronald reist nu veel voor zijn werk in peru en bolivia dus heb ik lekker wat uitspajes gemaakt. ben naar eilanden geweest ten zuiden van lima,bij pisco. en dat lijkt een beetje op de galapagos eilanden van ecuador, alleen dan veel kleiner. was echt leuk om te zien, veel vogels en zeeleeuwen! en een lawaai en stank dat dat is! maar de zee supermooi blauw en een lekker zonnetje erbij, helemaal goed. op de boot heb ik stefanie en frank ontmoet, 2 mensen uit duitsland en samen zijn we naar ica gegaan, je hebt daar een oase waar je kan zandboarden! en dat is wel echt ontzettend leuk!
je gata met ongeveer een groep van 10 mensen in een buggy omhoog. een buggy is een soort auto die door de duinen kan rijden zonder snel om te vallen en geloof me dat is echt doodeng! ik dacht echt af en toe dat we naar beneden zouden storten! maar het was echt supergaaf en geeft je echt een kick!
daarna
us wezen zandboarden, ik dacht dat het best moeilijk zou zijn, kan namelijk niet skateboarden of snowboarden, maar het was eigenlijk heel makkelijk. en als je valt, val je heel zacht. na 2 heuvels kon ik al naar beneden boarden. de laatse heuvel ben ik op mijn buik gegaan, en dan ga je hard! er was ook een oudere vrouw, van in de 60 en die deed ook vrolijk mee met haar kleinzoon. was echt heel gaaf! en de omgeving is ook echt supermooi, alleen maar zanduinen en zand, in de verte hoge bergen en dan in het dal een oase. echt super!

de volgende ochtend met stefanie en frank naar de nazcalijnen geweest. je kunt met een vliegtuigje of vanaf een uitkijkpunt. en omdat het vliegen duur en gevaarlijk is, kozen we voor het uitkijkpunt. het was alleen niet helemaal wat we verwachten. namelijk echt in het midden van niks is een oude, stalen toren van 12 m. je klimt omhoog, ziet 2.5 lijnen (eentje is door toeristen half vernietigd) je kijkt ongeveer 5 minuten, maakt wat fotos en dan ben je alweer klaar. dus daar 3 uur voor gereist (en ik moest ook weer 3 uur terug) maar de lijnen horen ook bij peru, dus het was wel leuk om te zien!
vervolgens weer terug naar lima, naar ronald en zijn familie.
zijn tante en oma uit argentinie waren voor een maand op bezoek, dus 5 vrouwen tegenover 2 mannen. echt alleen maar geklets. heb denk ik de familiegeschiedenis wel 2 keer gehoort. maar het was superleuk met hun en mijn spaans is daardoor weer echt vooruit gegaan. die week vooral veel kadootjes geshopt voor familie in argentinie en kleine uitstapjes gemaakt. en ik heb mijn tattoeage laten zetten!
ik wilde er graag een als herinnering aan mijn reis hier. en omdat ik peru echt een superleuk land vind wilde ik hem graag hier laten zetten. ben samen met roandl heengeweest en nu heb ik hem! een zonnetje op mijn pols aan een armbandje. ben er ontzettend blij mee en het deed gelukkig niet veel pijn!

in mijn laatse week in lima heb ik niet zo heel erg veel gedaan, de oma uit argentinie was jarig, dus heb geholpen met het voorbereiden van het feest, veel mensen kwamen er en de taart was superlekker! we zijn verder naar de ruines in lima geweest. niet zo groot als machu picchu, maar topch groter dan verwacht. vanaf daar kom je heel erg mooi de zee zien! daarna in een restaurant buiten lima allemaal typisch voedsel gegeten
was erg lekker en zat de dag erna nog vol! kan helaas de namen nioet meer herinneren van het eten, zal ronald er wel even naar vragen. en natuurlijk nog een paar keer uitgeweest! ben voor het eerst in een casino geweest met veronika en haar vrienden. was wel leuk om te zien en er was live salsa muziek, en heel veel mensen die daar volgens mij veel te vaak zijn geweest. heb verder niet gespeeld, maar het rondkijken zelf is al leuk haha. en toen was het maandag en kwam mama!

heb alleen nu nog even geen zin om het allemaal te vertellen, dat doe ik als mama weer weg is. heb in ieder geval een leuke tijd met haar! ookal is het soms wel weer even wennen aan moederdingentjes hoor haha

dus alles gaat goed met me en ik geniet nog steeds elke dag! als ik eraan denk dat ik nog maar 3 maanden heb wordt ik wel een beetje bang, dat is namelijk veel te kort haha
maar ik mis al mijn vrienden en familie wel hoor! maar het is hier gewoon te leuk!

tot de volgende keer!
dikke kus

• 15 Maart 2011 - 07:08

Ellen:

Hee elske, wat een verhaal weer om te lezen! Zo te horen ben je het nog lang niet zat om daar te zijn. Veel plezier nog de komende maanden en groeten aan je moeder.

• 15 Maart 2011 - 08:11

Opa Bus:

Het werd tijd dat we weer wat konden lezen van je reis. Het is weer een prachtig reis verslag. Nu leuke dingen doen met mama en daarna de laatste maanden nog genieten van je reis die je maakt. Wij hebben mama uit gezwaaid op schiphol. Groetjes en een dikke knuffel.
    Opa Bus

• 15 Maart 2011 - 12:06

Manon Pesman:

Hee Meid wat een avontuur zeg!! Ik ben wel een beetje jalours hoor t klinkt echt fantastisch!! Geniet ervan;)

Misschien een gek vraagje hoor maar hoe kun je dit allemaal betalen?? werk je daar ter plekke? (ik wil namelijk graag zo'n soort reis maken ik azie! en eerlijk gezegt ik kan niet wachten!! en sparen is moeilijk hihi dus ik was benieuwd hoe jij dat hebt gedaan?
    en hoelang ben je nu ongeveer weg en blijf je nog weg??

Liefs xx.

• 15 Maart 2011 - 19:08

Oma Karin:

lieve Elske

Leuk hé, samen met mama vakantie. Ik vind het iets minder dat je naar Colombia gaat, maar ben wel blij dat je samen met Jorit bent. hebben jullie een plan? of een bepaald gebied wat je wil zien. Hou het veilig meis. Heel fijn om weer wat te lezen over wat je meemaakt. Ben ook benieuwd wat mama heeft te vertellen over jullie avontuur. dikke kus oma

• 15 Maart 2011 - 19:27

Mama:

peru en mijn dochter: t is een geweldige combi! blij dat ik een stukje mag mee reizen en genieten.

• 16 Maart 2011 - 11:20

Wilma:

Hoe bijzonder is DAT zeg dat je zoiets met je mam mag delen! Neem die moederdingetjes dan maar op de koop toe! haha.... Veel plezier samen.

• 16 Maart 2011 - 17:58

Oma:

weer genieten van jeverhaal,leuk hoor.ga zo door,ons meete laten reizen.liefs van ons.

• 21 Maart 2011 - 07:14

Leuk:

Leuk dat je moeder er ook is. Af en toe kijk ik is op deze site. Je ziet er al een poosje viel mij op. Goed hoor.

Nou veel plezier nog.

Familie Belga