nog 3 dagen - Reisverslag uit Paterswolde, Nederland van Elske Moring - WaarBenJij.nu nog 3 dagen - Reisverslag uit Paterswolde, Nederland van Elske Moring - WaarBenJij.nu

nog 3 dagen

Door: prinsezjeh

Blijf op de hoogte en volg Elske

01 November 2010 | Nederland, Paterswolde

hallo allemaal!

nog maar 3 dagen en dan ga ik al! heb er echt ontzettend veel zin in en ik ben er helemaal klaat voor! het is soms nog wel een beetje onwerkelijk hoor. maar als ik er aan denk krijg ik allemaal kriebeltjes in mijn buik! dus het komt helemaal goed!

thuis is iedereen er ook klaar voor. heb met elk broertje iets leuks gedaan, ben met evan naar een concert geweest, met skelte naar the legend of the guardians en met jurre uit eten geweest:) was allemaal erg gezellig! we zijn van kamers geruild (ben van de grootse naar de een na kleinste gegaan) dus mama heeft nu eindelijk haar waskamertje haha. en verder hangt er een grote kaart want er moet natuurlijk wel bijgehouden worden waar ik ben;) en we hebben 2 klokken opgehangen voor het tijdsverschil.
en we hebben nu skype aangemaakt (en heel belangrijk, het is aan mijn ouders uitgelegd hoe het precies werkt). dus met contakt houden moet het ook wel goed komen.

ik ga vanavond al een beetje beginnen met inpakken. dus me broeken, hempjes, shirts en genoeg sokken! en natuurlijk het handige zakmes met lepel, vork, mes kurkentrekker en bieropener! (vooral dat laatse zal ik heel erg veel gaan gebruiken;)) haha dankjewel nog hoor! verder gaan ook mijn gelukspoppetjes en potjes mee! dus als er nu nog iets fout gaat dan snap ik er niks meer van.

voor de geintreseerden, mijn vliegschema ziet er zo uit:

10:10 van schiphol naar frankfurt
13.30 van frankfurt naar bogota (colombia)
21:55 van bogota naar lima. om 1 uur snachts land ik dan in lima. de volgende ochtend vertrek ik naar cusco.

waar ik vervolgens terecht kom dat weet ik niet precies, maar dat zie ik dan allemaal wel. ik begin de maandag met mijn spaanse les, dus back to school haha. ik ga dan 5 dagen per week naar school. dus het wordt wel intensief, maar heb er wel heel erg veel zin in en ik hoop dat ik het allemaal een beetje snel oppik! en als ik dan terug kom spreek ik hopelijk vloeiend spaans!

het volgende bericht zal dus wel vanuit cusco komen! ik ben erg benieuwd hoe het daar is en ik heb er echt superveel zin in!

XXXXX

ps. het tijdsverschil tussen peru en nederland is 6 uur (het is daar dus 6 uur vroeger)
en mijn telefoonnummer gaat (voor een half jaar) naar mijn broertje. dus mocht je me willen bellen, dan krijg je skelte aan de telefoon.








  • 01 November 2010 - 11:21

    Tessa:

    super spannend! heel veel plezier!!!!!! ps handige tip: een hoofdlampje. heel makkelijk voor onder je klamboe(heb je die daar nodig?) en dan heb je je handen vrij als het licht uitvalt, je wilt lezen of 's nachts naar het toilet moet! xx

  • 01 November 2010 - 14:31

    Oma Karin:

    We hebben allemaal de kriebels. Het is zo spannend en we zijn reuze benieuwd hoe het allemaal zal gaan.We zwaaien je uit, maar eerst nog een kort nachtje hier. Je zal veel beleven en ervaring opdoen. veel geluk en een fijne vlucht. lfsxoma

  • 01 November 2010 - 18:51

    P.Kuylman:

    Beste Elske,
    ontzettend leuk dat ik ook op je maillijst sta, ik denk dat je een erg mooie en spannende tijd tegemoet gaat en ben heel nieuwsgierig naar je ervaringen. Sterkte met je cursus spaans en de lange vliegreis en vooral veel plezier !!! (maar dat zal wel lukken)

  • 02 November 2010 - 22:14

    Jeroen:

    Heej Elske,
    Heel veel plezier in Peru! ik ga je blog zeker bijhouden, wel veel schrijven he :p
    Ben echt benieuwd naar wat je allemaal mee gaat maken. Veel plezier en succes met het spaans leren!

  • 03 November 2010 - 07:41

    Sylvie:

    Oooohh ik vind het zo leuk dat je gaat! Je zal echt een suuupertijd tegemoet gaan, zeker weten! Is je school Academia de Español Latino-America? Of ga je naar een andere? In ieder geval: Heeeeeeeeel veel plezier, wou dat ik er ook weer was, haha! Cusco rocks!

  • 04 November 2010 - 12:18

    Willem Berghuis:

    Hoi Elske !

    Geweldig ! Just GO for it and see the world for yourself !
    Zoals ik al eerder op school en aan het P meer aangaf ,let wel goed op jezelf en vooral in Peru , want dat is echt een andere wereld .
    Ik ga je blog zeker weten volgen ; Zal ik een link maken vanaf de AARDRIJKSKUNDE site naar je blog ? geef ff aan of dat ok is .
    Nou Elske geniet ervan en remember : We only have one world, but we live in different ones !

    Willem Berghuis

  • 04 November 2010 - 18:20

    Bear:

    toen was het al zover je zou weg gaan. maar nu ben je al weg. toch wel zwaarder dan ik dacht. maar je moet weten dat ik heel veel aan je denk en je moet zoveel genieten als je kan. in gedachten ben ik bij je en jij bent ook bij mij in me hoofd tenminste.
    (ik denk aan je liefste)
    <3 xxx

  • 05 November 2010 - 10:14

    Marike:

    Melijn viel zowat uit de auto om je nog een laatste kus te kunnen geven en daar sprong jij ook nog even uit de bus met dezelfe gedachte. Wat een lief moment was dat. Dag lieve Elske, tot een volgend bericht!
    Marike

  • 06 November 2010 - 13:30

    Papa Mama:

    we zagen dat je pinde in lima :), grappig he. maar eh iedere pinhandeling kost je 2.25 euro extra aan bankkosten. beter bankopnames te doen en in de winkels contant betalen.
    we lezen snel van je. knuf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Paterswolde

Elske

Vrolijke land en water manager die graag wat van de wereld ziet!

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 44720

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Study & traveling South of Europe!

14 April 2014 - 04 Augustus 2014

Stage in Cambodja & roadtrip door Vietnam

04 November 2010 - 06 Mei 2011

Mijn eerste reis... Zuid Amerika, here i come

Landen bezocht: