eindelijk aangekomen in Zuid-Amerika... Peru! - Reisverslag uit Paterswolde, Nederland van Elske Moring - WaarBenJij.nu eindelijk aangekomen in Zuid-Amerika... Peru! - Reisverslag uit Paterswolde, Nederland van Elske Moring - WaarBenJij.nu

eindelijk aangekomen in Zuid-Amerika... Peru!

Door: prinsezjeh

Blijf op de hoogte en volg Elske

08 November 2010 | Nederland, Paterswolde

hallo allemaal!
jaaa ik ben veilig aangekomen hoor!
het was nog wel een beetje een gedoe (dat vertel ik zo) maar het is echt geweldig om hier te zijn! toen ik lande in cusco dacht ik echt van wouw.. dit is waar ik heen wilde en ik ben er gewoon. cusco ligt echt tussen de bergen, en het centrum van de stad is erg mooi!

maar ik zal bij het begin beginnen..

donderdag vloog ik om 10 over 10 naar frankfurt. naja dat had gemoeten, maar het vliegtuig was gecanceld. gelukkig kon ik met de volgende vlucht mee. die had alleen een uur vertraging vanwege harde wind in frankfurt. dus ik me als een gek haasten (en in de stress omdat ik bang was dat mijn bagage niet mee zou gaan)naar de volgende gate waar mijn vliegtuig naar bogota zou vertrekken. maar die had ook een uur vertraging dus met mijn bagage was het goed gekomen. vervolgens 11 uur vliegen naar bogota (en ja dat is erg lang!) 4 films, een half boek en cursus spaans verder lande ik in bogota. vond het wel een beetje eng.. al die verhalen over colombia, maar er was niks aan de hand. het vliegtuig naar Lima was ook gecanceld omdat de radio het niet deed (wat toch wel handig is) en kwam er een ander vliegtuig. om half 3 snachts (half 9 sochtends nederlandse tijd) lande ik in lima. daar moest ik mijn backpack (leuk woord) ophalen.. maar die kwam maar niet dus was ik samen met een amerikaan (zijn backpack kwam ook maar niet)in de stress. gelukkig kwamen ze, nadat we koffers echt al voor de 5e keer langs zagen komen, en werd ik opgehaald om nog even 3 uurtjes te slapen. de volgende ochtend was het prachtig weer en na een gezellige rit met een taxichaffeur (hij kon geen engels en ik nog niet echt spaans.. dus het was erg stil) werd ik in lima op het vliegveld gezet naar cusco. ik heb de hele vlucht uit mijn raam gekeken naar alle bergen die voorbij kwamen. ik hou echt van bergen! soms zag je hele kleine dorpjes maar het was vooral erg leeg. na een uur lande ik in cusco!

hier werd ik opgehaald door mensen van amauta, dat is de school waar ik bij zit, en naar mijn gastgezin gebracht. mijn gastgezin is erg aardig de moeder, patti, die is echt heel erg lief. ze heeft 2 dochters en 2 zonen. de dochters wonen thuis en fionella kan een beetje engels. dus haar engels en mijn spaans en met gebaren komen we een heel eind! van patti moest ik eerst wat slapen en flink wat eten en toen weer slapen. vervolgens ging ik een nieuwe telefoon kopen want ik wilde het thuisfront wel even laten weten dat ik goed was aangekomen.(de jongen die daar werkt, miguel kon gelukkig engels dus legde het me allemaal een beetje uit. hij ging ook met mij mee beltegoed kopen want hij had al wel door dat als ik dat alleen ging doen, dat het dan fout ging. misschien ga ik komend weekeind met hem en zijn vrienden wat drinken. kan ik mooi mijn spaans oefenen!) en wat ook wel grappig is, op de een of andere manier kan ik alleenn met Ward smsen.. dat moet toch iets betekenen haha
en vervolgens ging ik maar weer slapen want ik was toch best moe

de volgende dag was ik nog een beetje dizzy van het reizen en het hoogteverschil dus heb het lekker rustig aangedaan en een beetje de buurt bekeken. natuurlijk liep ik de verkeerde kant op en kwam ik een beetje in de arme kant van cusco terecht.iedereen die je aanstaart, best even wennen. maar ik kwam ook op een schattig pleintje uit waar ik lekker in de zon heb gezeten.

zaterdag ben ik met de servicio rapido (dat is een klein busje waarmee iedereen eigenlijk reist, die proppen ze helemaal vol. echt geniaal!) naar de school gegaan. even kijken waar het was en een beetje rondgelopen. de school is vlak bij plaza del armas en het is daar echt heel mooi. op het plein kun je lekker in de zon naar de mensen kijken en je hebt allemaal kleine barretjes en restaurantjes. gister weer naar de school geweest om een city tour te doen. heb daar de andere studenten ontmoet.
vandaag voor het eerst les gehad. was echt leuk en had er ook echt zin in! ik zit in de klas met 3 nederlanders, jens hannah en sofie. hannah en sofie gaan ook naar argentinie dus die ga ik daar zeker nog wel zien! en verder gyde uit duitsland en tom uit engeland. we hebben echt de basis gedaan vandaag, het alfabet en een aantal werkwoorden. maar de andere studenten zeggen dat je het snel oppikt dus ik ga gewoon veel oefenen dan komt het echt wel goed!

straks gaan we met de klas uit eten. we konden al een beetje kijken wat we daar kunnen eten en de keuze is vooral vlees. maar dan ook alpaca en cavia.. ik heb mezelf belooft dat ik cavia ga eten.. maar daar vind ik het nu nog iets te vroeg voor(A)

wat ik trouwens wel echt grappig vind is dat de mensen hier bijna allemaal kleiner zijn dan ik, terwijl in nederland ben ik niet echt groot ofzo. vooral bij de vrouwen kan ik er echt wel een kop bovenuit steken..

nou voor nu is dit het wel weer even.
het lijkt nu best een lang verhaal maar je beleeft gewoon veel hier!
zeker omdat alles nieuw en anders is! ik vind het echt leuk om hier te zijn! ben benieuwd wat ik nog allemaal ga beleven! ga morgen proberen om de inca trail te regelen. hopelijk wil Andreas mee, die kan al wel goed spaans en kan hij mij helpen!

jullie horen snel weer van mij!!

muchos besos!


ps. meneer u mag het van mij wel op de schoolsite zetten als u denkt dat dit en beetje leuk is om te volgen.

owjaa.. over het eten is ook nog wel even leuk om te vertellen. als ontbijt hebben we hier yoghurt (die erg lekker is) of pap (wat erg klonterig en zoet is) en zoete broodjes. dat drink je dan met thee (en met vooral heel veel suiker wat dus echt niet lekker is)
smiddags eten we soep (ik heb alleen nog maar kippesoep gehad met aardappel, wel heel lekker!) en daarna een warme maaltijd met (ja je rada het al..) aardappel daarna wat fruit waar dan weer een zoet papje overheen zit. en als avond eten vaak de restjes van het middageten met wat brood of soep.

en nu hou ik er echt mee op voor vandaag!
haha cao cao!

  • 08 November 2010 - 21:26

    Rinke & Maaike:

    Hola Elske,

    Top dat je veilig over bent! Klink leuk allemaal. Succes met de cavia!

    we gaan een hamster kopen voor Manou haar verjaardag, hopelijk blijf je daar vanaf als je weer terug bent.

    Veel plezier!
    x

  • 08 November 2010 - 21:29

    Steven:

    hahah, mooi om wat van je te horen. succes met alles :)

  • 08 November 2010 - 21:40

    Robert Möring:

    Hoi Elske, leuk om te lezen allemaal. Geniet ervan!! Groetjes uit het utrechtse..

  • 08 November 2010 - 21:46

    Marit:

    Hola Chica! klinkt echt super gaaf!! Spaans is ook echt leuk te leren. que lo pase y buenos viaje!!!

  • 08 November 2010 - 22:11

    Rick:

    Ik zie het alweer... Ik mis 5 michelin sterren :)

  • 09 November 2010 - 07:12

    Ellen:

    Hoi Elske,

    Goed te horen dat je veilig bent aangekomen! Wat een gedoe met al die vliegtuigen. Zo te horen heb je het al erg naar je zin. Als je zo doorgaat met je verhalen, beland ik denk ik ook nog wel eens in Zuid-Amerika;)

    Liefs Ellen

  • 09 November 2010 - 07:44

    Mama:

    je schrijft lekker levendig.
    ik denk dat je smaak papillen ook een ontwikkeling doormaken: zoet zoeter zoetst!
    knuf

  • 09 November 2010 - 08:42

    Tessa:

    dag lief nichtje! super leuk om al je avonturen te lezen! wat is je adres op dit moment? kan ik een kaartje sturen ;) liefs tessa

  • 09 November 2010 - 09:42

    Oma Karin:

    lieve Elske
    ppppfff, goed aangekomen, pak van mijn hart. Wat een gedoe hé met de vertraging enz.
    Maar wat heerlijk dat je het zo nsar je zin hebt. Cusco moet een prachtige stad zijn dat heb ik ook van anderen gehoord. Nou meis, geniet maar lekker en ik heb genoten verhaal. Zo duidelijk alsof ik met je mee liep. knuffel lfsxoma

  • 09 November 2010 - 10:36

    Opa Bus:

    Hoi Elske
    Wat een reis heb je achter de rug met al die vertragingen. Geweldig al die verhalen van je en wat nu al mee maakt.
    Ik heb van Ron en Annelies gehoord dat Cusco hun favoriete plaats is dus geniet er ook van.
    xxxjes Opa Bus

  • 09 November 2010 - 13:39

    Jan Jaap:

    als je terug bent krijg je van mij een cavia ;)

  • 09 November 2010 - 14:10

    Papa:

    Hoi Elske,
    Lekker dat je smaakgewoonten gaan veranderen. Ga je die krop sla toch nog waarderen (of helemaal nooit meer).
    Dus in de toekomst bij de kerst ook gewoon weer Bambi. Verder klinkt het allemaal top. Houden zo!
    Veel plezier.

  • 09 November 2010 - 16:13

    Manon Pesman:

    Hee meid,

    wat ontzettend gaaf dat je dit avontuur beleeft!!! Ik zou zeggen geniet er lekker van meid t klinkt goed in ieder geval!
    Maar hoe kom je erbij om daar helemaal heen te gaan? en voor hoelang ben je daar?

    Liefs xx. Ik kijk alvast uit naar je volgende verslagje hihi

  • 11 November 2010 - 13:24

    Wilma:

    Wat een leuk reisverslag tot nu toe. Ik heb me aangemeld om derest ook te kunnen volgen. Heel veel plezier daar en geniet ervan!!!

  • 11 November 2010 - 18:23

    Anne:

    Hee elske!

    Super gaaf :D
    Ik ben echt benieuwd naar de volgende verhalen, succes met je spaans!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Paterswolde

Elske

Vrolijke land en water manager die graag wat van de wereld ziet!

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 44722

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Study & traveling South of Europe!

14 April 2014 - 04 Augustus 2014

Stage in Cambodja & roadtrip door Vietnam

04 November 2010 - 06 Mei 2011

Mijn eerste reis... Zuid Amerika, here i come

Landen bezocht: