time flies - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Elske Moring - WaarBenJij.nu time flies - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Elske Moring - WaarBenJij.nu

time flies

Door: prinsezjeh

Blijf op de hoogte en volg Elske

26 November 2010 | Peru, Cuzco

hallo allemaal!

alweer een week voorbij
de tijd gaat hier zo ontzettend snel!
ik ben hier nog maar 3 weken, maar het lijk al zo veel langer! gewoon omdat elke dag anders is en je zoveel ziet en meemaakt!
en je ontmoet zo veel nieuwe mensen!
helemaal goed!

maar goed, afgelopen week, weer veel gedaan en gezien!
ben ook ziek geweest. voor de eerste keer dat ik hier ben, ik denk dat het door een teveel aan rijst komt, dat is niet heel erg goed voor je buik. maar nu ben ik weer helemaal opgeknapt. veel mate de coca drinken en slapen dat helpt echt goed!

deze hele week had ik les in de middag, van half 3 tot half 7. dit is niet echt mijn tijd om les te volgens omdat ik geen concentratie meer heb en ook meestal honger heb. deze week zijn de jongens er niet meer, maar hebben we een amerikaan steve en een hollandse vrouw marjon in de klas erbij.

omdat we les in de middag hebben probeer ik in de ochtend altijd wat te gaan doen.
ik ben maandag met tom naar sachsaywaman geweest. (ook wel bekend als sexy woman). naja dat was het plan, maar toen we boven waren kwam er een man naar ons toe met een aanbod om te gaan paardrijden. en nadat ik de gids had uitgelegd dat ik niet kan paardrijden, zijn we op een paard gezet en met gids langs allemaal ruines en tempels (ik ben de namen alweer vergeten) maar het was erg leuk! alleen zijn we dus niet bij sachsaywaman aangekomen.
het was ook hanah haar verjaardag dus zijn we met de groep van school uit eten geweest. ben alleen ziek naar huis gegaan omdat ik me echt niet goed voelde. heel jammer want het was heel gezellig!

dinsdag lekker rustig aan gedaan omdat ik nog steeds niet fit was. van mijn tijdelijke mama mocht ik bijna niks eten en veel thee drinken omdat dat beter voor mijn buik was. dat geloof ik best, maar je krijgt daar wel echt honger van! dus ben stout geweest en heb lekker in een cafeetje heerlijke coffie gedronken en een tostie met ham en kaas en kip gegeten! ben savonds naar edson geweest en heb een leuke discussie over muziek gehad. ik luister niet naar bob marley en dat is volgens hem echt een zonde haha. en we gingen elkaars muziek beoordelen.

woensdag niet zo veel gedaan. er waren allemaal protesten in de stad dus er was veel politie op straat. maar het bleef allemaal rustig. ik zou met sofie en hannah naar een muzeum gaan, want we hebben een buletico turistico, dan heb je voor 10 dagen een kaart en kun je musea en ruines bezichtigen. alleen hadden we geen studentenkaart bij ons en dan kun je dus nergens naar binnen. heel jammer maar we hebben ons wel prima vermaakt. ben die avond uitgeweest met edson en zijn vrienden. zij gingen eerst muziek spelen in el nomande en daarna ben ik met edson, gregg en kantu naar inka team geweest. sofie was daar ook en die kan al echt goed salsadansen! het was echt een hele gezellige avond en uitgaan in cusco is echt aan te raden!

gister lekker uitgeslapen en een rustig ochtendje gehad. ben met edson en carlos naar het centrum gegaan waar zij hun middageten gingen eten in een typisch restaurantje voor peruanen. omdat ik nog met mijn buik zat durfde ik daar niet te eten, het zag er wel goed uit, maar toch.. maar het toetje was wel erg lekker! de les was deze dag helemaal een ramp, hannah, sofie en ik konden ons echt niet concentreren en we hadden ook eigenlijk helemaal geen zin. ben savonds met hannah uitgeweest en hebben we 2 nederlandse jongens leren kennen. hans en niels en ze wonen in limburg. was erg gezellig en het was wel leuk om weer een keer de hele avond nederlands te praten. zij zijn al in ecuador geweest dus ik heb ze lekker veel erover gevraagd! heb echt zin om te beginnen aan mijn vrijwilligerswerk, maar ik moet zeggen dat ik cusco wel echt een hele leuke stad vind! maar dat komt denk ik ook omdat ik al best wat mensen ken en je elke dag weer wat anders meemaakt.

en vandaag ben ik in de ochtend naar sachsaywaman geweest, en nu voor het echt. ik ging alleen, had lekker een muziekje op, zonnetje erbij. helemaal goed! sachsaywaman was wel leuk om te zien, maar het grappigste was daty ik eigenlijk een atraktie was. ik denk vanwege mijn haar maar er zijn ontzettend veel mensen naar me toe gekomen om op de foto te gaan. ik ga denk ik in het vervolg maar geld vragen, dan ben ik binnen de korste keren een rijke vrouw! haha


vanavond vertrek ik met een groep van school naar puno! we konden goedkoop een trip erheen boeken dus ik denk dat dit mijn sinterklaaskadootje is haha. we gaan een nacht op een eiland slapen en een beetje meedoen met de mensen. ben benieuwd en het wordt vast heel gezellig!

maar nu moet ik snel naar de klas toe anders ben ik te laat. volgende week gelukkig weer les in de ochtend!

dikke kus

  • 26 November 2010 - 19:16

    Jennifer:

    Hee Elkse! leuk om te lezen dat je het leuk hebt daar, muybien! hasta la vista !

  • 26 November 2010 - 19:56

    Skelte:

    ik mis je soms in de klas of als ik op je kamer ben. maar het gaat altijd weer over.
    met suprise voor school heb ik jet!! (wel door ruilen) weet je waar ik zo'n knuffel kan kopen? zo'n knuffel waar 2 diertjes met elastiek aan elkaar zitten en dan een geluidje maakt??? er is nu sneeuw. ben gevallen met fietsen en papa ook, haha.
    kus skelte

  • 26 November 2010 - 20:02

    Mama:

    prinsesje, wat ben je aan het genieten. fijn dat je lekker je eigen gang gaat, zie je al lopen met je muziek en een boek in je rugzak! en paardrijden helemaal te leuk!!
    de les die geen les werd komt me ook bekend voor: havo-5 (haha)
    aai over je bol, knuf mama

  • 26 November 2010 - 20:15

    Papa:

    klinkt weer helemaal goed. Hoe gaat het Spaans? Deze week gewerkt met vertaalmachine.nu dan kunje in ieder geval op schrift communiceren in iedere taal. Het vriest hier nu en wat Skelte al schreeef, plat op de kont vanmorgen door het bevriezen van de weg. De jongens krijgen een Xbox voor de Sint en willen niet wachten tot de kerst. Snap jij het? Succes verder. Van Trijntje de groeten ze volgt je!!


  • 27 November 2010 - 00:06

    Oma Karin:

    Lieve Elske dat is weer een verrassing. Komen we thuis van een avondje kaarten en is er weer een verslag. Wat leuk allemaal. het begint hier te winteren, voor het eerst het ijs van de autoramen gekrabt. Dus geniet maar van het zonnetje. Fijn dat je weer bent opgeknapt. veel plezier met het reisje van school. dikke knuf lfsxoma

  • 27 November 2010 - 00:22

    Opa Bus:

    Als ik dit allemaal lees ben zo jaloers, het is prachtig wat jij beleefd daar in Peru. Elske blijf maar heerlijk genieten van al je ervaringen.
    Kus Opa

  • 28 November 2010 - 12:04

    Superjurre:

    Morcheeba - A Well Deserved Break
    je moet ff dta lietje op zoeken das egt ene zwaar chill nummer:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Elske

Vrolijke land en water manager die graag wat van de wereld ziet!

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 44714

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Study & traveling South of Europe!

14 April 2014 - 04 Augustus 2014

Stage in Cambodja & roadtrip door Vietnam

04 November 2010 - 06 Mei 2011

Mijn eerste reis... Zuid Amerika, here i come

Landen bezocht: