te veel om op te noemen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Elske Moring - WaarBenJij.nu te veel om op te noemen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Elske Moring - WaarBenJij.nu

te veel om op te noemen

Door: prinsezjeh

Blijf op de hoogte en volg Elske

20 November 2010 | Peru, Cuzco

hallo allemaal!

jeetje ik heb echt zoveel beleeft in de afgelopen week!

ik ben voor een week naar een plaatsje vlak bij urumbamba geweest om daar een week spaanse les te volgen.
dit ligt in the sacred valley en het is er echt prachtig! heb er zoveel gezien en beleefd!

afgelopen zondag zijn we met een groepje van 10 personen naar urumbamba afgereist. de busreis was echt prachtig. zat bijna te huilen omdat het er zo mooi is!
je gaat via de bovenkant van de bergen door allemaal kleine dorpjes en gehuchtjes. hoe de mensen daar leven is nog echt primitief. ze bebouwen het land nog steeds met 2 koeien en een ploeg. kleine kinderen en ouderen, iedereen helpt mee. op de achtergrond zie je dan de grote bergen met sneeuw en rotsen. echt prachtig!
die avond zijn we met zijn alle uit eten geweest. urumbamba stelt niet zoveel voor maar je vind er wel wat je nodig hebt.
vanuit urumbamba gaan er bussen naar pisaq, ollantaytambo en maras, moray. we hebben de hele week les in de ochtend dus smiddags konden we mooi uitstapjes maken.
maandag hadden we een lekker rustig dagje. in de middag begon het te regenen en te onweren en het was supermooi om te zien! het geluid erbij.. prachtig! dinsdag zijn we na de les naar een zoutwinning geweest. berg oplopen is best zwaar, maar het was gaaf om te zien hoe het werkt. daarna zijn we naar moray geweest. een soort gat in de grond wara de incas hun voedsel verbouwden.
was erg gezellig en vooral de rit heen en terug was hilarisch!
we waren namelijk met een groepje van 7. en die gingen natuyurlijk allemaal in 1 taxi. dus 5 op de achterbank en 2 voorin. was erg leuk en krap en warm. ik zat voorin en wat me opvioel was, dat als de auto naar beneden ging, dat de taxibestuurder de steutel terugdraaide, en dat dus de motor uit was.. tja blijkbaar is dat hier gewoon. het uitzicht vanaf daar was trouwens adembenemend!
woensdag eerst met mijn broertje skelte gebeld want die was jarig! moest ik eerst ward bellen (wat ik helemaal niet erg vond) om te vragen of hij aan mijn moeder wilde vragen of die me kon bellen. en dat kon dus had ik ook veen met skelte mama en papa en oma gebeld. was erg leuk! daarna zijn we naar pisaq geweest. het plaatsje stelt niks voor, maar de ruines en de omgeving..
wouw! je kunt omhoog lopen en weer naar beneden. ik ben alleen naar beneden gelopen omdat ik die dag kort ademend was. maar supermooi en erg leuk om te doen!
donderdag zijn we naar ollantantambo (ofzo) geweest. ook een plek met ruines en in de verte kon je de bergen van macchu pichu zien! een tip voor als je er nog heen gaat. draag GEEN rokje. de wind is er hard en blaast je rokje de hele tijd omhoog. wat carlos, de man die voor ons zorgt in urumbamba, erg leuk vond. had daarna met edson, gregg en katsu afgesproken in urumbamba wara hun toevallig ook een nachtje waren. ben rondgereden in een hele oude eend. die, toen wij een weg omhoog moesten, er geen zin meer in had en e motor de hele tijd afsloeg. echt een supergrappige ervaring, zeker als er allemaal toeterende autos achter je staan haha.
vrijdag weer een relaxdag gehad. en naar het riviertje gelopen. onderweg kwamen we vooral koeien en schapen tegen. en honden. en de mensen die keken ons echt aan alsof we aliens waren. maar het was er heel erg mooi en we hebben wel wat leuke fotos gemaakt!
en vandaag is het zaterdag en zijn we net teruggekomen uit urumbamba. ga vanavond weer bij edson zijn optreden kijken en met sofie en hannah beetje uitgaan. maar zo eerst een broodje eten want ik heb echt honger! ik ben nu gewent aan middag eten met eerst soep of salade, en dan een bord warm eten met rijst of ardappel en dan toetje (meestal fruit) eigenlijk veel te veel maar wel superlekker! en je eet (bijna) de rest van de dag niks meer omdat je zo vol zit.

ik probeer mijn foto´s op facebook te zetten en ik hoop dat je ze dan via een link kan bekijken! maar dat ga ik zo even uitproberen..

http://www.facebook.com/?sk=messages&tid=442415337083#!/album.php?aid=18674&id=100001521378143


okee ik heb het uitgeprobeerd maar de link werkt volgens mij niet.

ik ga dan nog even een andere manier bedenken. en anders als je facebook hebt kun je me vinden met het emailadres: prinsezjeh@hotmail.com

xxxxx







  • 20 November 2010 - 23:00

    Marit:

    Wauw wat een mooie foto's!
    De Inca's zijn echt super interessant^^
    Spreek je al een beetje Spaans?;)
    xx

  • 20 November 2010 - 23:41

    Karen:

    IK MIS JOU!
    maar ben wel heel blij voor je dat je het zo leuk hebt :)
    Kusje

  • 20 November 2010 - 23:53

    Oma Karin:

    hoi lieverd

    Ik dacht vlak voor ik naar bed ging... nog even de post nakijken, je weet maar nooit.
    en ja hoor...bingo.
    Wat een leuk verslag weer en blij dat het allemaal goed gaat. leuke foto's. vooral het soepje sprak me erg aan.
    Morgen gaan we naar Skelte en de anderen natuurlijk. We denken aan je.
    Veeeeeeeeel plezier

    knuffel lfs xoma

  • 21 November 2010 - 07:05

    Opa Bus:

    Hallo Elske
    Het is weer een prachtig reisverslag ik geniet van elke letter die je opschrijft. Leuk de foto,s blij dat ik je weer even zag.
    xxxjes Opa

  • 21 November 2010 - 09:03

    Minke:

    Had je nou een roze jas aan? :tooth:
    Echt fijn dat je het zo leuk vind!
    Liefs, xxx!

  • 21 November 2010 - 12:50

    Diana & Anton:

    Wat een prachtige trip naar Urumbamba, een geweldige streek. Ik kan me voorstellen dat je ogen te kort komt. Erg leuk dat we mogen meegenieten van de door jou gemaakte foto's. Ik vraag me trouwens af wat voor soort vlees je op je bord ligt ??? Hoe is het trouwens met je Spaans. Ik ga je een keer uitproberen hoor. Ik beloof dat ik een volgende keer je een vraag of vragen ga stellen in het Spaans. Dus doe je best hoor. Heel veel plezier de aankomende week en geniet er van.

    Groetjes,
    Anton & Diana

  • 21 November 2010 - 18:59

    Papa:

    lekker je weer gesproken te hebben. Veel plezier komende periode. alle verhalen zijn leuk!

  • 22 November 2010 - 10:39

    Wilma:

    Wat een leuk verslag weer. Ik geniet ervan. Moet je nagaan hoe jij je voelt!
    Kijk alweer uit naar je volgende verslag. Veel plezier komende periode!!!

  • 24 November 2010 - 14:50

    Annet Brinkgreve:

    Leuk hoor om je te volgen! Blijf schrijven én ...... genieten! Pas goed op jezelf.

    Groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Elske

Vrolijke land en water manager die graag wat van de wereld ziet!

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 560
Totaal aantal bezoekers 44711

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Study & traveling South of Europe!

14 April 2014 - 04 Augustus 2014

Stage in Cambodja & roadtrip door Vietnam

04 November 2010 - 06 Mei 2011

Mijn eerste reis... Zuid Amerika, here i come

Landen bezocht: