puno - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Elske Moring - WaarBenJij.nu puno - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Elske Moring - WaarBenJij.nu

puno

Door: prinsezjeh

Blijf op de hoogte en volg Elske

02 December 2010 | Peru, Cuzco

hallo allemaal!

allereerst, nee ik zat niet in de bus die een ongeluk heeft gehad en waarbij 5 nederlanders om het leven zijn gekomen.. ik ben gelukkig nog hartstikke levend en geniet ontzettend!
ik ben wel in het plaatsje geweest waar de bus vandaan kwam. afgelopen weekeind ben ik met een groepje van school naar lago titicaca geweest. en het was echt ontzettend leuk! vrijdag avond zijn we vertrokken met een bus naar puno. we vertrokken om 10 uur savonds en we moesten 7/8 uur reizen. we hadden een prima bus! genoeg ruimte, schoon en een wc aan boord. rond 5 uur snachts kwamen we in puno aan en zijn we naar een huis gebracht waar we nog 3 uurtjes konden slapen. in de ochetdn werden we opgehaald en naar de haven gebracht waar we op een boot zijn gestapt. in 2 dagen hebben we 3 eilanden bezocht, allereerst naar het drijvende eiland uros. om eerlijk te zijn, ik vond dit helemaal niet leuk. we kregen op het eiland uitleg over hun leefgewoontes. maar het was açveel te toeristisch en fake. beetje jammer maar ze verkochten er wel hele lekkere appels. daarna weer op de boot richting het eiland amantani. de boottocht was 3 uur en echt, lago titicaca is ontzettend mooi! het water heel blauw, mooie bergen in de omgeveing, en wij hadden echt super lekker weer! aangekomen op amantani werden we verdeeld over families. ik sliep met andreas, elin en gyde bij een familie.
de familie was ontzettend aarig en heel arm. wij kregen allemaal te eten en hun aten nog geen een sde helft van wat wij aten als maaltijd. dus we hebben wat suiker, rijst, aardappels, cola en nog wat andere dingentjes gekocht. daar hebben ze meer aan dan aan geld. en savonds werden we uitgenodigd om een traditioneel feest bij te wonen. dus wij in de tradiotionele kleding, geniaal! was echt ontzettend leuk. er was ook een soort bandje, met een trommel, panfluiten en gitaren. de jongen die de trommel bespeelde was ´mijn broertje´ voor een nacht. het eiland is echt ontzettend mooi en snachts zijn de sterren zo helder en dichtbij!je kon ook in de verte bolivia zien, echt heel erg gaaf!
de volgende ochtend zijn we met de boot naar een ander eiland gegaan. daar hebben we een beetje rondgelopen maar was niet heel erg veel aan. wel ontzettend lekker gegeten met prachtig uitzicht over lago titicaca
daarna weer met de boot terug bnaar puno. het was weer ontzettend lekker weer en we hebben lekker gezond op het achterdek. savonds uit eten geweest en weer terug met de bus naar cusco.

titicaca is echt ontzettend mooi en ik ben blij dat ik er heen ben geweest. de drijvende eilanden vind ik zelf niet zo veel aan, maar de nacht bij de familie slapen vond ik erg leuk, ze waren erg aardig en blij dat we er waren en ik vond het echt een mooie ervaring.

en verder heb ik deze week niet veel gedaan. elke ochtend school. de lessen zijn erg leuk deze week! en verder met vrienden veel gedaan en uitgeweest!

zaterdag ochend vertrek ik om 4 uur sochtends naar salkantay omdat ik de salkantaytrek ga doen. dit is een variant op de incatrail, alleen veel goedkoper en je komt langs de berg salkantay, 2 dagen ga je door de jungle en een dag naar machu picchu. heb er echt ontzettend veel zin in!
en dan vertrek ik volgende week zaterdag richting ecuador!
mijn vrijwilligerswerk begint op 27 december. en het wordt denk ik echt heel erg leuk!

wanneer ik weer een berichtje kan sturen weet ik niet..
dus tot de volgende keer!

coa!!

  • 02 December 2010 - 21:32

    Minke:

    Jeej ik ben eindelijk een keertje de eerste! Titicaca meer, daar is Sylvie ook geweest! Die vond dat ook supermooi =)
    Toen ik trouwens hoorde over dat ongeluk was echt mijn eerste gedachte: ELSKE!!! Totdat mijn vader en zus zeiden dat het bullshit was en toen dacht ik: ohja, de kans is wel errug klein ^^
    Weet je dat ik alweer bijna jarig ben? =)

    Heel veel kusjes uit een koud en ondergesneeuw Nederland!!xxxxxxx

  • 02 December 2010 - 23:01

    Ward:

    ik had natuurlijk ook de eerste kunnen zijn maar gun het minke deze keer :D ik zeg het nog maar een keer liefje blijven genieten he!
    lekker wandelen. dikke zoen!
    <3you

  • 03 December 2010 - 08:10

    Opa Bus:

    Ik was heel blij dat ik je gister zag via Skipe. Toen ik hoorde van dat ongeluk dacht ik het zal toch niet Elske zijn .Nou Elske ik vond het fijn om weer even met je te praten en blijf lekker genieten het was weer een mooi verslag.
    xxjes Opa

  • 03 December 2010 - 11:59

    Oma Karin:

    We hebben elkaar pas gesproken.. nou ja, ik hoorde jou, maar jij mij niet . Gebarentaal hielp ook niet.. ha ha. Maar het was toch fijn om je gezond en wel te zien.
    Wat zie je veel en wat schrijf je leuk.
    We genieten ervan. tussendoor mail ik nog wel een keer, je bent straks lang onderweg, doe voorzichtig en een hele goede reis.

    dikke knuf lfsxoma

  • 03 December 2010 - 12:43

    Marit:

    Poeh gelukkig, dacht aan je bij dat nieuwsbericht!
    Spreek je al een beetje Spaans?

    xx uit het véérrre Heiloo

  • 06 December 2010 - 14:05

    Ealse:

    Ik schrok heel erg toen ik het nieuws over het busongeluk hoorde. Al redelijk snel werd verteld dat het om mensen ging van 40 plus. Poeh gelukkig, Elske dus niet! Als ik zo al je verhalen lees is het wel duidelijk dat je het ontzettend naar je zin hebt daar! Heel veel plezier daar nog en ik blijf je verhalen volgen.

    Kus Ealse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Elske

Vrolijke land en water manager die graag wat van de wereld ziet!

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 44716

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Study & traveling South of Europe!

14 April 2014 - 04 Augustus 2014

Stage in Cambodja & roadtrip door Vietnam

04 November 2010 - 06 Mei 2011

Mijn eerste reis... Zuid Amerika, here i come

Landen bezocht: