salkantaytrek en afscheid nemen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Elske Moring - WaarBenJij.nu salkantaytrek en afscheid nemen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Elske Moring - WaarBenJij.nu

salkantaytrek en afscheid nemen

Door: prinsezjeh

Blijf op de hoogte en volg Elske

10 December 2010 | Peru, Cuzco

hallo allemaal!

dit wordt mijn laatste reisverslag vanuit cusco. vanmiddag vertrek ik met de bus naar Lima. ik hoop dat de bus een beetje goed is, want ik moet 21 uur lang erin zitten. ik vind het jammer om cusco te verlaten, het is echt een leuke stad en ik ga al mijn vrienden missen, maar ik heb ontzettend veel zin om verder te gaan reizen! mijn vrijwilligerswerk bgeint op 27 december, dus dan moet ik in quito, de hoofdstad van ecuador, zijn. heb er echt zin in. ik kan uit 3 dingen kiezen, de lokale bevolking lesgeven over hoe ze verantwoord en ecologisch kunnen verbouwen, helpen met groente en fruit verbouwen of onderzoek doen. ik hoop dat ik het laatste mag doen want dat lijkt me echt heel erg leuk!
maar ik ga het allemaal wel zien en ik laat het jullie allemaal wel weten!

maargoed, afgelopen week heb ik de salkantayrtrek gelopen. het was nat, koud, warm, zwaar, pijnlijk en moeilijk, maar het was het allemaal waard! de natuur is ontzettend mooi! de groep was heel erg leuk en ik heb van elk moment genoten!
afgelopen vrijdag moest ik om half 5 voor de agency zijn. ik was netjes optijd met mijn packpack maar er was niemand die me kwam ophalen. een aangezien er heel veel dronken, feestende mensen waren voelde ik me niet heel erg fijn. maar gelukkig kwam daar een man en die bracht mij naar de rest van de groep. we moesten ongeveer 2 uur met de bus reizen om bij het beginpunt aan te komen. na een ontbijtje opweg naar de lunckplek. het was lekker warm en we moesten sommige stukken best pittig stijgen, maar het was allemaal prima te doen. de groep bestond uit 2 noren, 2 oosterijkers, 2 australiers, 2 fransen, 4 engelsen (vriend en vriendin en haar ouders, hele leuke mensen!) en een meisje uit amerika, sarah. ze is echt gek maar heel erg grappig en leuk! en zoals de meeste amerikanen praat ze heel erg veel. maar ze is echt een schat en met haar sliep ik in de tent. omdat de rest allemaal stellen waren, hebben wij onszelf maar omgedoopt tot partners die op reis zijn en kijken of ze slagen voor de eerste 5 dagen samen. en dat is wel gelukt haha.
na 4 uur lopen kwamen we aan bij de lunchplek. we hadden 2 koks die echt goed en lekker eten voor ons maakten. na de lunch regende het heel hard, dus regenjassen aan en gaan. het was nog iets van 3 uur lopen naar het eindpunt van die dag en het was best zwaar omdat het nat en koud was.maar de omgeving was prachtig en we kwamen steeds hoger. aangekomen bij het eindpunt stonden de tenten al opgezet in een grote tent. het was echt ontztettend koud omdat alles nat was en na een paar koppen thee en warme chocolademelk (wat niet zo lekker is als thuis helaas omdat we poedermelk hebben) kreeg ik het weer een beetje warm. die nacht was echt een hel omdat het echt heel erg koud was.
de volgende ochtend alle natte kleding weer aan en om 7 uur begonnen we met lopen. dag 2 was de zwaarste dag, we moesten minimaal 10 uur lopen, eerst 700 meter stijgen naar 4650 meter, en vervolgens 2000 meter zakken naar de volgende eindpunt. op 4650 meter waren we vlak bij de berg salkantay, maar omdat het heel erg bewolkt en mistig was konden we de berg niet zo goed zien helaas. na de lunch begon het weer te regenen en begonnen we met de afdaling. 2000 meter zakken is veel, maar ik vond het niet zo heel erg zwaar omdat we naar beneden liepen. langzamerhand liepen we weer naar de boomgrens en liepen we de jungle in. het was niet de echte jungle, maar de bomen en planten waren ontzettend mooi. veel grote insecten. gelukkig was het in de jungle warmer en hadden we het niet zo koud als de eerste nacht.
de 3e dag mochten we een beetje uitslapen omdat we maar 6 uur hoefden te lopen. weer door de jungle en af en toe moesten we omhoog, dan weer naar beneden. het was een leuke dag en ook heel grappig. zo waren we bij een huisje aan het rusten, komt er een enorme lelijke kalkoen aan, die de mannen van de groep ging aanvallen. en een geluid dat dat beest maakte, was echt heel erg grappig. na 6 uur lopen kwamen we aan in santa teresa
was echt

  • 10 December 2010 - 18:41

    Papa:

    jammer van de verbinding maar je klinkt vrolijk maar misschien wat moe (na het feestje). Weer veel avonturen beleefd. Hier alles bij het oude. De kou houdt aan dus ik in mineur (geen voetbal). Verder alles goed hier. Succes met de busreis! Gr,


  • 10 December 2010 - 18:48

    Steven:

    succes met je bus reis :)

  • 11 December 2010 - 09:38

    Opa Bus:

    Hallo Elske
    Lieve schat wat heb je weer een mooie ervaring achter de rug.Als ik zo jouw verhalen lees geniet je elke minuut van de dag. Nou Elske een fijne busreis ik hoop dat het een goede bus is voor zo,n lange reis,en tot het volgende reisverslag.
    xxxjes Opa Bus

  • 11 December 2010 - 21:24

    Oma Karin:

    lieve Elske
    Een leuk verslag, wel zwaar inderdaad.
    nu een lange reis voor de boeg.
    Maar hoe zwaar ook je geniet er wel van. Veel liefs van ons en we zijn benieuwd hoe de busreis is verlopen.
    Heb gezien op de foto waar je gaat logeren en ziet er goed uit. op naar het volgende project.

    lfsxoma

  • 12 December 2010 - 18:26

    Mama:

    wat een pech dat ik werken was en je niet even kon "zien". ward vertelde dat afscheid nemen van je nieuwe vrienden niet makkelijk was... begrijp je ook mijn tranen bij "hello goodbye". doet me altijd aan opa denken als hij weer ging varen. en afscheidnemen went niet, maar dat hoeft ook niet want bij je gevoel blijven maakt wie je bent: een mensen mens.
    lievert tot contacts... knuf mama

  • 13 December 2010 - 13:13

    José:

    Vet man die trek... ben wel benieuwd hoe het nou is afgelopen, maar ik geloof dat we dat nog wel te horen krijgen ^^
    Ook nog verbrand op het strand van lima las ik... Haha, ik wou dat dat kon hier. Man, het is nog niet eens winter en ik heb m'n unox muts al uit de kast getrokken. 1 voordeel! Stamppot boerenkool ^^

    Ik mis je!
    Kusjes José

  • 13 December 2010 - 21:15

    Ronald:

    Verrassing! Ik spreek Nederlands! De vertaling moet worden slecht, maar het is er allemaal is. Begrijpen dat sommige van uw reis naar Salkantay, regen, hoogte en kou ... maar je bent een "brave traveler girl" 'en niets zal tegenhouden! Vanaf vandaag begin ik aan uw blog te volgen en begeleiden u van verre! (Hoop dat ik geen domme dingen geschreven, dan zeg ik dat dit was, ok?)...kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Elske

Vrolijke land en water manager die graag wat van de wereld ziet!

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 44725

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Study & traveling South of Europe!

14 April 2014 - 04 Augustus 2014

Stage in Cambodja & roadtrip door Vietnam

04 November 2010 - 06 Mei 2011

Mijn eerste reis... Zuid Amerika, here i come

Landen bezocht: