fijne kerst! - Reisverslag uit Lima, Peru van Elske Moring - WaarBenJij.nu fijne kerst! - Reisverslag uit Lima, Peru van Elske Moring - WaarBenJij.nu

fijne kerst!

Door: prinsezjeh

Blijf op de hoogte en volg Elske

24 December 2010 | Peru, Lima

Hallo allemaal!

Even een kort berichtje vanuit lima. Heb niet zo heel erg veel te vertellen.. net mijn tas alweer gepakt, ik heb elke keer het gevoel dat die zwaarder en voller wordt haha. Morgen vertrek ik naar ecuador. Gga eerst naar tumbes, in het noorden van peru. Daar moet i keen bus zoeken die of naar quito gaat, of die me in ieder geval over de grens brengt. En daarna naar quito. Ben daar voor een nachtje en dan ga ik door naar mijn project. Heb er wel echt zin in en ben heel erg benieuwd hoe het vrijwilligersproject is en hopelijk vind ik het leuk! Maar ik denk dat dat wel gaat goed komen! Ik had eigenlijk geplant om al eerder naar Ecuador te gaan, maar het was te leuk in lima.

Ik ben nu nog steeds bij de familie van Ronald. Zijn familie is superlief en ik heb echt een goede tijd hier. Heb de afgelopen week niet zoveel bijzonders gedaan, heb de moeder (Carmen) en de zus (Veronika) geholpen met social work, ben ziek geweest, he been waterpark bezocht, naar een kerk geweest met allemaal schedels en botten in de kelder (was best luguber) ben uitgeweest, (wat wel heel anders is dan cusco) ben naar 2 clownshows geweest met Veronika en haar vrienden, heb kerstkadootjes geshopt, geholpen met de kerstboom optuigen (ik moet zeggen dat ik nog niet echt besef dat het al bijna kerst is, aangezien ik nu in een korte broek en een hempje zit en het buiten lekker warm is haha, maar overal hoor je kertsmuziek en zijn de huizen versierd dus het is wel echt kerstmis haha). En ik heb motorgereden(A) haha dat vond ik echt heel erg leuk om te doen. Ronald heft namelijk een motor en daar hebben we wel wat uitspajes op gemaakt, en ik mocht zelf ook een stukje rijden. Geweldig! Als ik terug ben ga ik sparen voor mijn motorrijbewijs haha!
En meer heb ik eigenlijk niet echt beleefd. Ronald heeft afgelopen week zijn eigen restaurant geopend, dus die was telkens van zijn werk naar het restaurant, heb hem niet zo heel erg veel gezien. Maar in de savonds hebben we veel rondgereden en heeft hij me lima laten zien. was het erg gezellig! Hij is echt zo aardig en grappig! En gelukkig kan ik het goed met zijn zus en haar vrienden vinden, dus ik had altijd wel iets te doen!

En helaas,, meer heb ik niet te vertellen haha. Ik zal zo snel mogenlijk laten weten hoe het in Ecuador is en hopelijk heb ik dan wat meer te vertellen!
Ik wil jullie allemaal ene hele fijne kerst wensen! En ook alvast een gelukkig nieuwjaar haha. Oud en nieuw ga ik denk ik in quito vieren. Tom, een jongen die bij mij in de klas zat is dar un ook dus ik denk dat ik hem nog wel ga zien. Jullie horen het allemaal wel;)

Dikke kus

  • 24 December 2010 - 22:47

    Steven:

    Zozo motor rijden, dat is wel mooi :p suc6 nog. Xx

  • 24 December 2010 - 22:54

    Oma Karin:

    Lieve Elske Het is middernacht en de kerst is begonnen. Nog even gekeken naar de mail, en ja hoor...daar was je dan. We willen je een goede reis wensen want het is een eind weg en vele uurtjes in de bus. hier is het kpoud en er is sneeuw. Een witte kerst dus.

    En ...o ja, heb het filmpje op de motor gezien, pfffff.... stoer.
    dikke knuf lfsxoma

  • 25 December 2010 - 05:15

    Marit:

    Fijne kerst meis! xxx

  • 25 December 2010 - 06:46

    Mama:

    geniet van een kerst in een andere cultuur! misschien kunnen we er thuis nog een nieuwe invulling aan geven.
    succes met afscheid nemen, en geniet van je reis. knuffel mama

  • 25 December 2010 - 08:45

    Opa Bus:

    Elske ik wens je hele fijne kerstdagen en een gezond 2011 en ik hoop nog vele mooie reisverslagen te lezen.
    Lieve schat een goede reis en tot het volgende reis verslag.
    xxjes en liefs Opa Bus

  • 25 December 2010 - 09:32

    Ealse En Ellen:

    Wij willen je ook hele fijne kerstdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar toewensen! Zal wel raar zijn om kerst in zomerkleding te vieren ;)
    Cool fimpje van jou op de motor hoor! Nu wil je vast niet meer bij mij achterop ;)

  • 25 December 2010 - 10:09

    Robert:

    Hoi Elske, fijne feestdagen! Tis leuk om te lezen wat je meemaakt:-) Take care en enjoy! groetjes uit Utrecht

  • 25 December 2010 - 10:19

    Papa:

    klinkt allemaal weer goed. Dat van die motor zag er ook goed uit. gaan we samen lessen. Goede reis. Laat maar snel weer wat horen.

  • 25 December 2010 - 22:22

    Marieke:

    De 1e kerstdag zit er al weer bijna op hier maar bij jou nog niet..... Raar idee dat jij nog aan het kerstdiner (in de bus ofzo?) moet beginnen terwijl wij hier aan het uitbuiken zijn!!

    Succes met je reis naar Ecuador en de start van je vrijwilligerswerk.

    Liefs Marieke


  • 28 December 2010 - 19:36

    Oma :

    echt jaloers wordt ik.zo echt je verteld ,wa je boeit enz.dat je zulke aardige mensen ontmoet,heel fijn.hier is het koud,gister was je familie er,ook de haarlemsen. kerst gevierd was gezellig.lieve groet vanons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Elske

Vrolijke land en water manager die graag wat van de wereld ziet!

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 44706

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Study & traveling South of Europe!

14 April 2014 - 04 Augustus 2014

Stage in Cambodja & roadtrip door Vietnam

04 November 2010 - 06 Mei 2011

Mijn eerste reis... Zuid Amerika, here i come

Landen bezocht: