happy newyear - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Elske Moring - WaarBenJij.nu happy newyear - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Elske Moring - WaarBenJij.nu

happy newyear

Door: prinsezjeh

Blijf op de hoogte en volg Elske

01 Januari 2011 | Ecuador, Quito

hee allemaal!

gelukkig nieuwjaar!
ik ben nu in Quito, om hier oud en nieuw te vieren.
ik zou eerst naar het regenwoud gaan om daar oud en nieuw te veiren met een sjaman, maar er was geen vervoer. dus dat kon helaas niet doorgaan.
ik blijf hier dan tot 3 januari, want ik moet wat dingen regelen voor het project, er waren namelijk wat problemen.

maar eerst even over mijn reis naar het project. ik heb er uiteindelijk 4 dagen over gedaan en heb bijna 42 uur gereist. en geloof me, daarna ben je echt kapot haha. het eerste gedeelte van mijn reis was prima, veel geslapen. eindelijk na 21 uur was ik in tumbes. vanaf daar kon ik of de bus pakken naar mackala (in ecuador) en dan de bus naar quito. of eerst naar de grens gaan en dan de bus pakken in ecuador naar quito. dat was een rechtstreekse verbinding, en omdat ik in de avond ik quito moest zijn, koos ik voor de tweede optie. alleen was er een misverstand, want ik dacht dat het kantoor van panamericana (de buslijn rechtstreeks naar quito) in tumbes was. maar het kantoor was over de grens in ecuador, 20 minuten verder. dus toen de taxirit wat langer duurde dan ik verwachte was ik best wel bang omdat ik niet precies wist wat de bedoeling was. en omdat de man alleen spaans sprak en ik hem niet begreep was het best lastig. maar toen heb ik ronald gebeld en die heeft me precies uitgelegd wat de bedoeling was. toen eerst in peru stempels halen. heb ook kennis gemaakt met de corruptheid van peru. ik had bepaalde papieren niet die je wel moest hebben, maar dan betaal je 5 dolar en probleem is opgelost. zo simpel kan het zijn haha. vervolgens in ecuador meer stempels gehaald en toen naar het buskantoor om mijn ticket te kopen.

de busreis naar quito was verder zonder problemen. ik zat naast een priester, die maar bleef doorpraten over god haha. en toen hij wist dat ik niet gelovig was, ging hij nog meer over god praten. dus ik heb maar gedaan of ik sliep haha. en er was een man van chili die zijn vrouw kwam ophalen. toen hij uistapte spromg zijn vrouw recht in zijn armen. zo lief! en de hele bus klappen haha. er zijn wel heel veel controles van politie en het leger, dan moet je uit de bus, wordt je gefouileerd en wordt je bagage doorzocht en wortd je paspoort gecontroleerd. heel anders dan in peru. verder is het landschap ook heel anders. peru is aan de kust heel erg droog, ecuador is groen en vol met bananenplantages. de lucht is ook heel anders, veel warmer en benauwder. heb verder niet zoveel kunnen zien omdat het donker was, en eindelijk kwam ik rond een uur of 3 snachts in quito aan en kon ik een paar uur slapen in de hostel. de volgende ochtend eerst maar een telefoon gekocht (mijn peruaanse telefoon werkt hier niet) en ik kreeg een informatiepakket over hoe ik naar het project kon komen. alleen klopte de informatie niet. er zijn verschillende busstations in quito. het pakket zei dat ik naar het station in het zuiden moest, maar ik moest naar het station in het noorden. dat is dik een uur met de bus dus daar baalde ik wel een beetje van. vervolgens 4 uur gewacht voordat ik met de bus naar esmeraldas kon. daar kwam ik rond 11 uur snachts aan en toen kwam ik erachter dat ik geen bus meer naar rio verde kon nemen. dus moest ik naar een hostel in esmeraldas. maar de enige hostel die de lonely planet aangaf was dicht dus kwam ik terecht in een heel eng hotelletje. heb die nacht met mijn mes in mijn hand geslapen, ik was zo bang. maar uiteindelijk bleek er niks aan de hand te zijn, maar het gevoel was gewoon niet fijn. toen eindelijk in de ochtend de bus naar rio verde. in rio verde moest ik een motortaxi pakken naar het huis van het project en eindelijk was ik op de goede plek.

alleen toen was het volgende probleem er, het project waar ik heenging, wist helemaal niet dat ik zou komen en ik ben de enige vrijwilliger. en de familie van het project was niet thuis. dus ben ik opgevangen door de huishoudster en heb eindelijk goed kunnen slapen haha. de volgende dag de familie ontmoet en ze zijn ontzettend aardig! er is ook een jongen uit amerika, joe en er is een tweeling van 9 jaar. maar omdat ik dus de enige vrijwilliger ben, weet ik niet zeker of ik wel in dit project wil blijven. de familie gata na oud en nieuw ook weer terug naar quito vanwege de school. dus dan ben ik daar helemaal alleen. ook het project is wat anders dan ik had verwacht. daarom ga ik maandag met de organistatie praten of ik wat anders kan gaan doen, of dat ik het vrijwilligerswerk kan omruilen voor spaanse les en dan met de familie in quito kan blijven. ik ga het allemaal wel zien.

en nu ben ik dus weer in quito. gister nieuwjaar geviert met wat mensen van de hostel. het was echt ontzettend leuk! ben voor het eerst in een gay discotheek geweest en het was heel erg leuk. en het is zo fijn om met mannen te kunnen dansen zonder dat ze wat van je willen haha. iedereen is hier ook verkleed en iedereen draagt maskers. en om 12 uur snachts verbranden ze allemaal poppen en zijn er dus overal kleine brandjes! er was niet zoveel vuurwerk, maar heb echt genoten haha.

ik vond het wel een raar idee, dat toen ik nieuw jaar vierde, iedereen in nederland al zon beetje aan het slapen was haha


  • 01 Januari 2011 - 22:36

    Ward:

    ja eindelijk nummer 1 :) ik lig lekker in me bedje ik wou eerst even reageren voordat ik het ging lezen. ik mis je lieverd!

  • 01 Januari 2011 - 22:47

    Mama:

    dromen over reizen is anders dan je je lichaam voelen na zo'n lange busreis...
    ben benieuwd of er nog een natuur project te regelen is...
    x-jes

  • 01 Januari 2011 - 23:16

    Michelle Geesken:

    Gelukkig nieuwjaaar! Leuk om alles te lezen;) Hoop dat alles goed komt met dat project.. x

  • 01 Januari 2011 - 23:30

    Oma Karin:

    We hebben net gechat,, dat vond ik zo onverwacht leuk. Hopen maar dat Maandag alles goed komt, en dat je evengoed bij die familie kan blijven.
    dikke kus xxlfsoma

  • 02 Januari 2011 - 08:13

    Opa Bus:

    Elske gelukkig nieuwjaar.
    Wat een spannend reisverslag ik hoop dat alles goed komt.xxjes Opa

  • 02 Januari 2011 - 10:58

    Esther:

    Gelukkig nieuwjaar Elske!
    Jeetje, jij maakt daar wel heel veel mee zeg. Hopelijk komt alles goed. Heel veel plezier en geniet ervan! Liefs

  • 02 Januari 2011 - 12:56

    Rick:

    Ik zie dat het geweldig gezellig is met al die problemen daar, haha.
    En rambo-style slapen met dat mes, klinkt echt ontzettend gezellig, haha.
    Ik hoop dat je dat project een beetje kan omzetten naar iets wat je wel ligt.
    En natuurlijk een bijzonder mooi 2011 gewenst.

    Xx

  • 02 Januari 2011 - 15:02

    Papa:

    laat je niet kisten door de mensen daar, jij bent onze en hun reus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Elske

Vrolijke land en water manager die graag wat van de wereld ziet!

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 44709

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Study & traveling South of Europe!

14 April 2014 - 04 Augustus 2014

Stage in Cambodja & roadtrip door Vietnam

04 November 2010 - 06 Mei 2011

Mijn eerste reis... Zuid Amerika, here i come

Landen bezocht: