heen en weer - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Elske Moring - WaarBenJij.nu heen en weer - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Elske Moring - WaarBenJij.nu

heen en weer

Door: prinsezjeh

Blijf op de hoogte en volg Elske

08 Februari 2011 | Ecuador, Cuenca

hallo allemaal!

met mij gaat alles goed! ben nu in cuenca en ga morgen proberen terug te gaan naar peru. heb daar echt zin in! heb de afgelopen 2 weken niet zo heel veel gedaan, vooral veel heen en were gereist tussen andere plaatsen en puerto quito. kon toch nog niet helemaal afscheid nemen.

maar ik heb ook andere dingen gedaan! ik he bijvoorbeeld laura geholpen met het zoeken van een gelekoorts inenting, en geloof me dat is nog best lastig. eerst hebben we het in puerto quito geprobeerd, maar die doen het alleen op vrijdag en dan was het te laat. (ze moest het minimaal een week heben voordat ze naar costa rica gaat) dus zijn we naar een ander plaatsje gegaan, omdat daar een hospital is. en daar geven ze geen inentingen. dus zou ze het proberen bij een instelling speciaal voor duitse vrijwilligers. ik ben vervolgens naar mindo gegaan. een klein dorpje waar je veel activiteiten kan doen. zoals tubing, vogels spotten (wat ook echt mijn hobbie is..) en watervallen bezoeken. alleen toen ik er was was het zoo slecht weer.. dus he vooral lekker gerelaxed en genoten van de omgeving.
en daarna met laura weer naar quito gegaan, want daar kun je elke dag de gele koorts prik halen. maar toen we in centro de salud kwamen, bleek dat ze alleen maar in de ochtend de inentingen hadden en wij waren daar natuurlijk smiddags. dus hebben we maar een poging gedaan om te shoppen. maar dat lukte ook niet heel erg goed. (we hebben wel ubercoole ecuadoriaanse schoenen, die iedereen in puerto quito ook heeft..) vervolgens een bus naar puerto quito zoeken, maar die gingen alleen maar heel laat. dus heen en weer gereis met de taxi, eindelijk een bus gevonden! en omdat we nogal zat waren van alle slechte vechtfilms in de bus hadden we een film gekocht, step up 3d. maar wilde de buschauffeur hem eerst niet afspelen, en toen hij eindelijk aanwas konden we hem niet afkijken omdat we te weinig tijd hadden. vervolgend vroeg hij ook nog om ons nummer zodat hij de film kon lenen en dan een andere keer terug kon geven.. mannen! dus voor niks naar quito geweest en ook nog niet de film af kunnen kijken. gelukkig hadden we wel ontzettend veel lol in de bus.

daarna dus weer terug in puerto quito voor het weekeind (laura heeft uiteindelijk haar prik gehaald in puerto quito, dus al dat gereis was echt voor niks haha) ik was het hele weekeind met laura, gianni en fabian (een vriend van laura en gianni,die ook vrijwilligerswerk doet in ecuador) en we hebben (natuurlijk) een feetsje gehad en de volgende dag heben we tubing gedaan. dat had ik al eerder met laura una en laura dos gedaan. maar dit keer was het wat moeilijker. door de regen was de rivier veel groter, wilder en kouder. en nu ben ik wel gevallen. en dat is best wel eng, want als je valt is het in de wildere stukken, en je stoot je de hele tijd tegen stenen en om weer in de band te klimmen, dat is echt lastig. en wat ook niet zo handiog is, is om in een soort trechter te komen, waardoor je niet meer de rivier op kan en je een stukje terug moet lopen op land wat perfect is voor slangen en grote spinnen. maar fabian was mijn grote held en heeft me gered.

op maandag ben ik naar baños gegaan, een klein plaatsje aan de rand van een vulkaan. en het is echt een leuk klein dorpje! en het was fijn om gewoon veilig te kunnen rondlopen in de avond , wat niet kan in quito bijvoorbeeld. de eerste dag vooral rondgelopen en de omgeving een beetje verkend. we hadden een eigen keuken dus kon lekker eten kopen op de markt en zelf koken! en natuurlijk zelf de batidos maken. (mam ik wil een juicemixer thuis!) de volgende dag heb ik berggeklommen, en dat is echt zwaar! het is me maar 1 kee rgelukt om naar boven te komen, daarna wilden mijn armen niet meer. en dan zie je de gids een route beklimmen in 10 minuten waar jij bijna 3 kwartier over hebt gedaan (maar hij had dan ook 12 jaar experience), dan voel je je wel een beetje klunzig haha. en de laatse dag gewandeld en een heerlijke massage gehad (wat ik wel verdient had na het bergklimmen) de volgende ochtend weer vroeg op want ik zou voor nog een keer terug gaan naar puerto quito. het was laura haar laatse weekeind en ik wilde haar nog even een keer zien. en dat was wel heel erg leuk haha.
daarna weer naar quito, waar zij haar vlucht zou pakken en ik met de bus naar cuenca zou gaan (even 10 uur lang in de bus). er was ook nog wat vervelend gebeurt in quito. niet met mij of laura, maar vlak bij het internetcafe waar wij waren werd iemand op straat beroofd. en we hoorde hem schreeuwen. toen durfde we eigenlijk niet meer terug naar het hostel (wat maar 100m verderop was, ja we zijn scheitluizen haha) dus hebben we maar gerent

en toen dus 10 uur lang in de bus naar cuenca. dit was voor mij echt de saaiste busreis tot nu toe. maar uiteindelijk was ik daar en had ik een prima hostel gevonden. het ligt vlak bij het centrum en de rivier. cuenca is best een grote stad, en het ligt ook best hoog (2500m) maar het is er leuk om rond te lopen. veel pleintjes en oude gebouwen. heb er ook een boekwinkel gevonden met veel engelse boeken, maar ook een paar nederlandse! dus ik was al helemaal blij haha (mama als je komt neem je dan nieuwe boeken mee?) en vandaag heb ik incaruines bezocht. was alleen een beetje een tegenvaller. heel klein en er was niet zoveel te zien. maar de inca´s waren wel slimme mensen. overal waar ze hun ruines hebben staan is het zoo mooi! bergen en heuvels, in de wolken en een riviertje beneden. er is zoveel te zien! en hier wonen ook heel veel indigo mensen. vind het leuk om te zien dat ze hier weer hele andere kelding hebben dan bijvoorbeeld in otavalo of peru.

en over peru gesproken.. morgen ga ik were terug! heb er echt zin in! hoop dat ik vanuit machala meteen een bus naar tumbes en dan naar mancora kan nemen. maar dat is even afwachten.

en zoals jullie kunnen lezen ben ik niet met de aganar groep van school naar de gevangenis geweest. want eerst zouden ze dinsdag en woensdag komen, maar dat ging niet door. dus werd het donderdag en vrijdag. maar dat ging ook niet door. (dat is iets typish hier. het is lastig om dingen te organiseren) dus heb helaas niet kunnen kijken hoe het nou precies werkt in de gevangenis.( maar geen zorgen, ben niet van plan om dara terecht te gaan komen haha)

en nu ben ik moe en ga ik weer lekker stoppen. moet mijn tas nog inpakken (geen zin in, is nog est een karwei om alles erin te krijgen!) en dan lekker slapen.

tot snel en een dikke kus!

  • 09 Februari 2011 - 04:28

    Steven:

    Zo wat weer een verhaal ;)
    maar wel leuk, heletijd heen en weer reizen met die bus.
    Veel plecier nog met je bus reis naar peru.

  • 09 Februari 2011 - 06:51

    Mama:

    hallo lieverd, lekker leesvoer! en zeg maar wat voor boeken...
    dikke kus en succes met niet wagenziek worden...

  • 09 Februari 2011 - 07:43

    Eef:

    Heeej zusje alles goed? Oma was bij ons xxxx<3

  • 09 Februari 2011 - 09:34

    Opa Bus:

    Hoi Elske
    Leuk dat reizen in een bus,ik vindt het ook zo leuk dat heen en weer rijden met een bus.
    Het was weer een prachtig verhaal maar blijf lekker genieten meid.
    Knuffel Opa

  • 09 Februari 2011 - 11:43

    Rick:

    Die komt met een partij mensenkennis en levenservaring thuis waar je u tegen zegt hoor :P hehe.
    En ik heb't altijd al gezegd, je kan veel beter met een gezonde hollandse kerel thuis komen dan zo'n spaanse gladjakker (is pure jaloezie dit hoor xD haha).

    Xx

  • 09 Februari 2011 - 13:50

    Oma Karin:

    Lieve Elske

    Als je dit weer leest ben je natuurlijk alweer in Peru. Nou, ik kom net uit Paterswolde, klein reisje vergeleken bij wat jij allemaal doet.
    Heb iedereen weer even geknufd en skip-bo gedaan. klinkt spannender dan het is, maar was wel leuk.

    Ik kijk nu al weer uit naar je volgende verhaal
    dikke kus lfsoma

  • 10 Februari 2011 - 10:55

    Wilma:

    Ik krijg er dit keer gewoon het heen en weer van! Doegie uit Haarlem

  • 20 Februari 2011 - 18:29

    O0ma Begen:

    al3keer je verslag gelezen wat zyn we trots op je ,lief kind van ons ,je hebt al meer van peru grzien dan opa.je juicemakeris er bij thuiskomst.beloofd liefs van ons

  • 08 Maart 2011 - 05:21

    Casper En Esmée:

    veel plezier de komende dagen met je moeder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Cuenca

Elske

Vrolijke land en water manager die graag wat van de wereld ziet!

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 44723

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Study & traveling South of Europe!

14 April 2014 - 04 Augustus 2014

Stage in Cambodja & roadtrip door Vietnam

04 November 2010 - 06 Mei 2011

Mijn eerste reis... Zuid Amerika, here i come

Landen bezocht: