vaarwel project hallo ecuador! - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Elske Moring - WaarBenJij.nu vaarwel project hallo ecuador! - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Elske Moring - WaarBenJij.nu

vaarwel project hallo ecuador!

Door: prinsezjeh

Blijf op de hoogte en volg Elske

22 Januari 2011 | Ecuador, Otavalo

hallo allemaal!

heb een tijdje niks van me laten horen, maar heb het zo druk gehad!
het project is nu afgelopen, maar het was echt geweldig!

na het eerste project hoopte ik dat het tweede project toch wel wat leuker zou worden, en dat was het ook echt!
de eerste 4 dagen was ik samen met laura una en laura dos(een duitse en nederlandse) aan het werk op de finca (boerderij)

de eerste dag hebben we cacao geoogst, je hakt als het ware de cacao van de bomen met een manchet of een lange stok met een mes eraan. vervolgens verzamel je het en moet het 6 dagen drogen. de rest van de week veel onkruid gewied, maar dan met een manchet, dus ik voelde me wel een beetje rambo haha.
laura dos gaf engelse les op een school in het dropje en laura una en ik gingen dan met haar mee. ze gaf les aan mensen van 16 tot 29 jaar dus dat was wel heel erg leuk! de 2e dag gingen we na school naar eenb soort clubgebouw en hebben we met zijn alle gegeten. daarna veel gedanst en flesje draaien gedaan (ja dat spelen ze hier nog steeds, en dan heel preuts) maar was wel heel erg leuk!

op vrijdag was het mijn verjaardag! en met een klein groepje hebben we dat geviert! was wel heel erg gezellig haha en ik kreeg zelfs een kadootje van een van de leerlingen. met familie gebeld dus dat was ook fijn om iedereen even te horen! en die dag ook echt hele ranzige kip gegeten. we waren allemaal een beetje ziek savonds haha.

wat trouwens wel heel tof is, is dat laura en laura een kip hebben geslacht. ik denk niet dat ik dat zou kunnen en zij waren er ook wel een beetje ziek van haha.

op zondag zou laura dos helaas verder gaan reizen dus hebben we zaterdag tubing gedaan, in een band de rivier afgaan. was echt hilarish leuk! zeker als iedereen uit de band valt en ik niet haha. we hebben ook een douche genomen onder een waterval. echt zo tof! en die avond uitgeweest in puerto quito. de mensen hier zijn dol op karaoke, dus eerst naar een karaokebar. verschrikkelijk! dronken mensen die niet kunnen zingen! we waren met gianni en tom, 2 andere duitse volunteers en met edwin, agustine en stalin 3 mannen van puerto quito. daarna naar de plaatselijke discotheek om even helemaals te gaan haha
was echt ontzettend grappig. ze dansen hier allemaal salsa, merengue, batchato en reggaeton. was echt een leuke avond en ook veel mensen van de school waren er!

de volgende dag ging laura dos helaas weer weg. was echt jammer! en laura una ging naar een andere finca. dus dat was wel jammer. smiddags gezwommen in de rivier, maar het was nogal lastig. ant laura ging eerst haar spullen wegbrengen naar de andere finca en ik ging alvast naar de rivier. zag ik alleen geen mensen van de school dus ik voelde me nogal verloren met allemaal andere mensen die je aangapen. vervolgens zag ik jonny, een jonmgen van de school en gingen we naar zijn vrienden. naja dat dacht ik maar hij bracht me op een plek waar niemand anders was.. zpo onmgemakkelijk! dus ben maar weer terug gegaan en zag daar angel, een andere jongen van de school. maar die was ook nogal aanrakelijk dus ik was blij toen laura eindelijk kwam. was echt ongemakklelijk. toen gingen we maar zwemmen maar dat is ook niet zo fijn als de mannen je allemaal aangapen, dus het was niet echt een geslaagde middag.

de volgende dag begon ik met mijn extra spaanse lessen. in de ochtend werkte ik op de finca, en in de middag ging ik naar deyber, mijn leraar spaans, en daarna laura una helpen met les geven. het werk op de finca was heel rustig, onkruid wieden, bomen omhakken, planten verzorgen, schoonmaken. ik vond het echt leuk om te doen, maar ik denk niet dat ik het lang zou volhouden. het is nogal hersenloos werk en omdat lilian (de vriendin van darwin, van wie de finca is) nogal verlegen is, werd er niet zoveel gesproken.
het leukste vond ik denk ik zandzakken verslepen in de regen (ben nog nooit zo nat geweest!) en de watertank schoonmaken. dat laatse was nog best eng, want er waren echt gigantishe spinnen. en toen ik vroeg of ze gevaarlijk waren gaf lilian antwoord; nee ze zijn nioet gevaarlijk. maar als ze je bijten wordt je heel erg ziek en moet je naar het ziekehuis want je kunt doodgaan. okee niet gevaarlijk dus haha. verder heb ik slangen gezien, scorpioenen, grote insecten en veel vlinders! en natuurlijk de kolibri.
vanaf vrijdag hadden laura en ik vooral veel feest haha. op vrijdag heeft deyber caipiriñas gemaakt, de plaatselijke cocktail. wilde we daarna gaan dansen, was de discotheek uitgestorven haha. maar wel heel gezellig met de andere vrijwilligers en wat plaatselijke mensen!
op zaterdag ben ik met laura en jul (een duitse vriend van laura die op bezoek was) naar atacambes geweest. een plaatsje aan de kust wat bekend is vanwege de feesten haha. dus zaterdag weer gefeest. de mannen zijn alleen nogal vervelend daar, dus hebben laura en ik maar gedaan alspof we lesbies waren, maar dat hielp maar een klein beetje.
zondag kwamen we weer terug in puerto quito, maar hebben we eerst even gevierd dat agustine zijn test had gehaald, dus weer een feestje haha
vervolgens gelogeerd in het huis van edwin omdat er geen taxis meer waren
op maandag dinsdag en woensdag weer gewerkt en spaans gehad. en verrassing, laura dos was er weer! ze miste ons teveel dus ze kwam ons even opzoeken haha.
op donderdag met deyber en andere leraren naar het strand geweest en vrijdag was alweer mijn laatse dag!

maar ook de belangrijkste dag want ik heb chocolade gemaakt
eesrt de bonen rosteren, dan de vel eraf halen, dan fijn malen en met water en suiker aanmengen, beetje doorkoken en tada chocolade!
heerlijk met fruit haha. was echt heel leuk!
daarna helaas weer afscheid genomen en nu ben ik met laura en jul in otavalo, een plaatsje in het noorden van ecaudor met een grote indianenmarkt! morgen een beetje relaxen en dan weer naar quito. daar blijf ik 4 of 5 dagen, ga met de groep van school een vrouwengevangenis bezoeken, ik ga naar de zero line en waarcshijnlijk van het weekeind weer terug naar puerto quito. nog een keer iedereen zien en dan ga ik verder naar het zuiden. ga op 5 februari mountainbiken op een vulkaan met laura dus ik ga me wel weer goed vermaken!

ik vind ecuador echt een leuk land, het is alweer zo anders dan peru. maar ook een stuk lastiger, de cultuur is heel gelovig, maar aan de andere kant totaal weer niet. en vooral de mannen vind ik hier maar lastig. dat de mannen hier niet echt goed nee begrijpen en dat je niet alleen vrienden kan zijn. wat ze ook niet snappen is, dat als je zegt dat je een vriend hebt en dus niks wil, waarom je dan niet gewoon een ecuadoriaanse vriend neemt. ik geloof dat bijna alle mannen hier vreemdgaan, maar de vrouwen net zo hard.
ze liegen ook allemaal haha, want zelfs als je er niet uitziet, zeggen ze nog dat je mooi bent.

het eten is hier wel heel goed! bijna alles is vers! het fruit, ceviche en platanos, echt heerlijk. alleen eet je dat meestel niet.ik at meestal voor ontbijt musli en dan voor lunch en avond eten rijst met kip en salade.maar veel mensen eten het 3 keer per dag en dat is echt niet goed en ik ben blij dat ik dat nu niet meer eet.je ziet het overal, als de mensen ouder zijn dan 20 beginnen ze dik te worden en bijna iedereen die ouder dan 30 is, is echt vet.
zonde want je kan zo veel gezonder eten!

wat wel echt geweldig is hier, is de muziek en het dansen! overal hoor je muziek, vooral reggaeton en je wordt er gewoon helemaal blij van en het is ook echt leuke muziek om op te dansen! wou dat dat in nederland ook zo was haha
wat ook echt leuk is, alle mannen kunnen hier gewoon dansen. en het maakt niet uit dat ik het niet kan, ze draaien je gewoon rond alsof het heel makkelijk is.
geweldig!

haha ja ik heb dus echt een goede tijd hier! ben benieuwd wat de rest van ecuador gaat brengen. maar dat laat ik snel wel weer weten.

dikke kus!

  • 23 Januari 2011 - 07:53

    Mama:

    hallotje, wat heerlijk om te lezen.
    en tot binnenkort..
    knuffel mama

  • 23 Januari 2011 - 08:51

    Opa Bus:

    Fijn dat ik weer een verslag van je reis kon lezen, blijf maar lekker genieten.
    xxjes Opa

  • 23 Januari 2011 - 10:22

    Mama:

    oja, even nieuwschierig: heet je elske of kaja???
    x

  • 23 Januari 2011 - 10:45

    Papa:

    heftig een vrouwengevangenis bezoeken. Ik ben trots op je.

  • 23 Januari 2011 - 12:53

    Ellen En Ealse:

    Hoi Elske!

    Wat een verhaal weer om te lezen. Volgens mij heb je het nog steeds ontzettend naar de zin. We komen zeker je foto's bekijken als je weer thuis bent!
    Heel veel plezier nog verder, en voorzichtig op de fiets op die vulkaan!

    Groetjes!

  • 24 Januari 2011 - 11:44

    Oma Karin:

    Lieve Elske Wat heerlijk, zo'n lang verhaal lezen.
    Je kan beeldend vertellen, en met een beetje fantasie maakte ik bijna zelf de chocola. Je weet, ik ben er dol op.
    Leuk om je stem even te horen gisteren. Het was een leuke dag, opa was echt jarig. Geniet maar lekker van alles en hele dikke knuf.

    xlfsoma

  • 24 Januari 2011 - 12:20

    Wilma:

    Wat een leuk reisverhaal weer. Ik geniet ervan. En wat die mannen betreft; NO is NO op je beste Spaans!!! En anders gebruik je je handen en voeten maar. Nog veel plezier daar!!!

  • 25 Januari 2011 - 20:13

    Piet Kuylman:

    Ha Elske, wat een leuk reisverslag. Je maakt heel wat mee, lijkt me spannend, wie zijn gevaarlijker de giftige spinnen of de mannen ? (het is allebei chemie, maar wel verschillend)Leef je maar lekker uit in het dansen, want daarin zijn we in Nederland maar stijve harken. De vrouwengevangenis lijkt me heel deprimerend, dus ga maar niet snuiven !!! Groeten

  • 07 Februari 2011 - 22:55

    José:

    Haha, lieve Elske ^^
    Ik mis jou ook hoor!
    Maar je moet maar snel even je verslag weer updaten... voor je weer naar Peru gaat ; )

    Spreek je snel weer!
    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Otavalo

Elske

Vrolijke land en water manager die graag wat van de wereld ziet!

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 44703

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Study & traveling South of Europe!

14 April 2014 - 04 Augustus 2014

Stage in Cambodja & roadtrip door Vietnam

04 November 2010 - 06 Mei 2011

Mijn eerste reis... Zuid Amerika, here i come

Landen bezocht: