even een update - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Elske Moring - WaarBenJij.nu even een update - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Elske Moring - WaarBenJij.nu

even een update

Door: prinsezjeh

Blijf op de hoogte en volg Elske

11 November 2010 | Peru, Cuzco

hallo allemaal!

even een update hoor!
ben nu alleen thuis en verveel me een beetje. ga straks met miguel en zijn vrienden wat leuks doen. dus ik ben benieuwd!
ben gister met hun uitgeweest en dat was supergezellig! we waren naar een klein barretje geweest waar miguel zijn vrienden muziek gingen spelen. beetje reggea en het was echt superleuk! er waren allemaal peruanen maar ook mensen uit frankrijk engeland en argentinie. sofie, een meisje van school, wil de volgende keer ook mee dus dat wordt vast gezellig!

verder het is hier nog steeds geweldig! leer ook steeds meer mensen kennen en mijn spaans gaat ook al wat vooruit! ik weet hoe ik zinnen moet maken, alleen moet alleen nog mijn woordenschat verbeterd worden. maar daar wordt hard aan gewerkt!
er heerst alleen wel een ziekte epidemie in het studentenhuis van de school. ben ik toch blij dat ik in het gastgezin zit!

volgende week ga ik een week naar sacred valley, naar het plaatsje pisaq. daar ga ik met mijn klasje een week spaans volgen. het schijnt daar supermooi te zijn dus ik ben erg benieuwd! we slapen in schattige huisjes en vlak bij is een inca ruine. ik sprak vandaag met een jongen uit lima, Santiago, en die is daar net geweest. hij zei dat het echt een van de mooiste dingen was die hij ooit heeft gezien. dus dat wordt zeker tof!

santiago is trouwens heel aardig en morgen gaan we wat met hem en zijn vrienden drinken. en morgen heb ik mijn eerste salsales! we hebben de jongens ook opgegeven dus die komen er niet onderuit haha. heb er wel zin in want het is samen met mijn klas, en die zijn echt superaardig!

heb ook een tour geboekt naar machu pichu. het heet de salkantay trip en het duurt 5 dagen. de eerste dag ga je naar de voet van de salkantay (dat is een berg) en daar slapen we een nacht. de volgende 2 dagen gaan we door de jungle lopen richting machu pichu en heet water bronnen.
tom, een jongen uit mijn klas heeft het ook gedaan en die vond het super! dus ik ben erg benieuwd. er zit trouwens zoveel verschil in prijs tussen de tour operations. bij de een moest ik bijna 380 dollar betalen, en nu heb ik voor precies dezelfde reis 170 dollar betaald. echt vreemd!
maar heb er echt heel erg veel zin in! zeker omdat het een alternatievere route is en dus niet zo druk als de inca trail, die ik eerst wilde gaan doen.

verder ga ik kijken of ik zaterdag een trip naar... (okee,, ik ben de naam vergeten-.-)naja.. je hebt daar een inca ruine maar ook een soort stenen gat die naar beneden afloopt.(ja okee dit klinkt heel vaag maar ik zal wel foto´s maken als het doorgaat) het schijnt daar heel mooi te zijn en je kunt en mountainbiken en dat soort dingen.

o! en ik heb een alpacatrui gekocht!
hij is zo mooi haha! ben er heel blij mee! in cusco is het kouder dan ik had verwacht dus dat is wel een beetje jammer. ben nog steeds even wit als dat ik weg ging(A). maar daar komt vats wel verbetering in! ik heb nog 5 maanden en 3 weken dus dat komt vast wel goed!

ik zal de volgende keer ook even wat foto´s plaatsen. kunnen jullie een beetje zien wat ik ook zie!
zeker van het uitzicht als de zon ondergaat. echt zo ontzettend mooi!

bye bye


  • 12 November 2010 - 06:38

    Bea MOD:

    Hoi Elske

    Wat leuk deze verhalen, ik kan lezen dat je er van geniet.
    Heel veel plezier daar

    Groet Bea Naberman

  • 12 November 2010 - 09:21

    Opa Bus:

    Hoi Elske

    Wat ben ik blij dat je zo geniet van al dat moois wat je ziet en meemaakt.
    En je zit al aardig in de vrienden.
    Blijf genieten en tot het volgende verslag.

    Groeten Opa xxxjes

  • 12 November 2010 - 10:15

    Mama:

    opa zegt: ik ben heel trots op je!
    hoe je schrijft reizewn we echt met je mee...
    je regelt je gezelligheid weer prima! en zo'n tocht door de jungle echt helemaal top. ben benieuwd wat je van het junglelawaai vind :)
    knuf mama

  • 12 November 2010 - 11:34

    Sas:

    heey meid
    het klinkt echt allemaal super ik ben stiekem wel een beetje jaloers:P
    veel plezier verder
    xxx

  • 12 November 2010 - 16:57

    Papa:

    klinkt allemaal goed. je dagen lijken goed gevuld. Veel plezier!

  • 13 November 2010 - 16:38

    Oma Bergen:

    wat weer een leuk verhaal zo kunnen we je volgen.ben bijna jaloers,opa denkt aan zijn tijd in peru.blijfvan jezo gewenste reis genieten tot gauw liefs van ons

  • 13 November 2010 - 19:07

    Marieke:

    Hola Elske,

    ¿Cómo estás? Creo que buena! Disfrute de todo lo que haces. Tengo curiosidad acerca de su próxima historia.

    Saludos desde Rotterdam


  • 13 November 2010 - 19:09

    Marieke:

    Uhhhhh.....?
    Voor het geval je Spaans nog wat werk nodig heeft, komt het hier op neer:

    Geniet van alles wat je meemaakt en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    Groeten uit Rotterdam

  • 13 November 2010 - 20:51

    Hendrik & Jettie:

    Wat een prachtige verhalen schrijf jij. We zijn heel benieuwd naar de foto's.

    We zullen je via je blog blijven volgen :-)

    Groetjes van de Pompies

  • 13 November 2010 - 21:59

    Oma Karin:

    Lieve Elske

    Wie zei er ook alweer dat ze niet zo goed verhalen kon schrijven???Nou, dat klopt niet. Met heel veel plezier genieten we met je mee.
    Heb je je slaapzak al gebruikt? Er ligt hier nog iets blauws. maar dat is het minst belangrijk. veel plezier en dikke xxx lfsoma

  • 14 November 2010 - 18:31

    Johanna:

    he elske,
    Wat geweldig zo'n onderneming .wist al vanaf dat je in de magnustraat woonde dat je dit ooi zou gaan doen.
    leuk je verhaal,geniet ervan
    Groeten uit een regeachtig groningen
    Johanna van son Gravenburg

  • 14 November 2010 - 21:52

    Rick:

    De zin:

    "...en morgen heb ik mijn eerste salsales!..."

    Doen toch redelijk zeer in mijn hartje. hehe.
    En zoals ik lees heb je het daar ook fantastisch naar je zin, keep it up ;)

    Xx

  • 16 November 2010 - 11:04

    Anton & Diana:

    Hallo Elske,
    Wat een geweldige uitdaging deze reis. Het is een hele onderneming. Maak veel foto's en laat ons meegenieten. Maak ook eens foto,s van het eten wat op je bord ligt. Ik heb namelijk vernomen dat ze daar gek op een soort Marmot zijn. De volgen de keer gaan we over op het Spaans hoor! Wij zullen je zeker volgen op deze prachtige reis.

    Groetjes,
    Anton & Diana

  • 17 November 2010 - 15:14

    Hoi Elske,:

    We zijn Blij dat je het zo naar je zin hebt. We hopen dat je trips net zo geweldig zijn als je verwacht.

    Veel plezier en liefs
    Casper en Esmée

  • 17 November 2010 - 15:43

    Joop Angeli En Kids:

    Hahaha, dus je was allang vertrokken!! Ik belde je om op te passen hier in Groningen maar dat gaat mooi niet door. Je moeder zei al dat ze nog wel twee zoons in de aanbieding had maar wij willen natuurlijk JOU!
    We gaan je volgen en tot in het voorjaar/zomer 2011.

  • 18 November 2010 - 10:11

    Sylvie:

    Hoi! Wat leuk joh, allemaal! Ben je al in Inka Team geweest? Pisac is echt prachtig, ik ben er zelf 2x geweest, en dat gat is vast Morray, ook indrukwekkend :) Waar plaats je foto's?

    Veel plezier nog!!

  • 23 November 2010 - 16:48

    Oma Bergen:

    weer zo een mooi verslag. voor jou een prachtige reis ,wij genieten ietwat jaloers mee.liefs,tot gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Elske

Vrolijke land en water manager die graag wat van de wereld ziet!

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 44710

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Study & traveling South of Europe!

14 April 2014 - 04 Augustus 2014

Stage in Cambodja & roadtrip door Vietnam

04 November 2010 - 06 Mei 2011

Mijn eerste reis... Zuid Amerika, here i come

Landen bezocht: