eindelijk een project - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Elske Moring - WaarBenJij.nu eindelijk een project - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Elske Moring - WaarBenJij.nu

eindelijk een project

Door: prinsezjeh

Blijf op de hoogte en volg Elske

05 Januari 2011 | Ecuador, Quito

hallo allemaal!

ik wilde even laten weten hoe het nieuwe project is.

het is gelukt met een ander project kiezen. ik zit nu in puerto quito, midden in de jungle, en ik werk op een boerderij met cacao! dus ik ben zeker wel op de goede plek haha. er zijn nu 2 andere vrijwilligers, een meisje uit nederland en uit duitsland en we spreken vooral spaans (ik probeer het haha en de andere kunnen het goed). wat het werk precies inhoud weet ik nog niet precies.. vanmorgen heb ik geholpen met het oogsten van cacao. ik dacht eerst dat we een soort vruchten aan het oogsten waren.. want ik wist niet dat cacao aan bomen groeide haha. maar het is dus cacao en je kunt ook helpen met chocola maken
wat ik dus zeker wel wil gaan doen!
en vanmiddag was ik vrij om te doen wat ik wil. ik ga straks even mee kijken met het nederlandse meisje laura, zij gaat les geven.

waar ik woon is trouwens echt heel mooi. heb een klein huisje voor mezelf (en er woont een vleermuis die ik henkie noem) je moet wel constant lange kleding dragen vanwege de muggen, je wordt echt lekgeprikt en dat is best heet als het 30 graden is haha en als ik 50 meter loop kom ik bij het groote huis uit, beneden is helemala open en is de keuken en boven slapen de mensen van de organisatie. en er is een ander huisje waar de andere slapen. dan om de huisjes heen zijn de cacao bomen. je moet wel goed oppassen voor giftige spinnen en slangen. maar heb alleen nog maar grote zoemende insecten gezien en de vleermuis.

het vervoer hier is trouwens ook heel leuk. je gaat of met een motor of je gaat liften met een pickup mee van en naar de stad. en het is veilig hoor mam. alleen na 5 uur is het lastiger om naar het project te komen.
het is trouwens ook dichterbij quito en vanaf dara kan ik weer meer dingen ondernemen.

en verder weet ik nog niet veel van het project af en kan ik er ook niet zoveel meer over vertellen. ik wilde gewoon even laten weten hoe het gaat met mij! en het gaat dus goed haha


xxxx

  • 05 Januari 2011 - 20:58

    Opa Bus:

    Hoi Elske
    Wat fijn dat je nieuw project heb gevonden.Nou je weet als je chocolade gemaakt heb mee nemen voor oma.
    Nou meid veel plezier op je nieuwe project. xxjes Opa

  • 05 Januari 2011 - 23:32

    Oma Karin:

    Lieve Elske

    Cacaubonen plukken,,,, leuk. je kan er nu nog geen chocola van maken, maar dat komt wel.
    Gelukkig heb je een minihuisje voor jezelf,af en toe wat privacy lijkt me heerlijk. Veel plezier met het project en met je,.....collega's. Het was trouwens fijn om je even te spreken.

    dikke kus lfsoma

  • 06 Januari 2011 - 10:33

    Wilma:

    Wat een spannend verslag weer.Hoezo blond?... Ik heb op Bali een uur gelopen op rijstvelden tot ik vroeg; wanneer gaan we nou de rijst zien??? hahaha
    Geniet nog maar van je grote avontuur en alvast een leuke verjaardag!

  • 06 Januari 2011 - 13:09

    Ward:

    ola mijn alpaca!
    top project wat is eer nou lekkerder dan chocola:P haha alleen niet aan j moeder geven he;)
    morgen ben je gewoon al jarig. het word een verjaardag zoals je nog nooit een hebt gehad en je zou deze ook niet weer vergeten denk ik.
    hele fijne dag en een dikke zoen!
    <3

  • 06 Januari 2011 - 16:26

    Marike,ries, Merlijn:

    hoi Elske,
    altijd weer fijn wat van je te horen.
    maar we maken even van deze reactieruimte gebruik door je (alvast) te feliciteren met je verjaardag morgen!!! misschien krijg je wel een vers-van-de-pers chocoladetaart daar ;-)
    dus niet alleen een gelukkig nieuw jaar, ook een heel gelukkig nieuw levensjaar!
    dikke kus van je buurtjes
    xxx

  • 07 Januari 2011 - 23:34

    José:

    Heey elske,
    is nu alweer een tijdje geleden dat ik je gesproken heb. En jeetje wat heb je alweer veel meegemaakt, kerst in de bus, nieuwjaar in ecuador... en nu je verjaardag. Ik weet nog niet waar xD
    In iedergeval een gelukkig nieuwjaar en een fijne verjaardag gewenst. Aangezien je mobiel van peru het niet meer doet weet ik niet of je m'n smsje nog hebt gekregen, dus ik dacht, dan hier maar even een berichtje.
    Ik hoop dat we snel weer een keer kunnen praten ^^

    Kusjes,

    José

  • 10 Januari 2011 - 10:03

    Silvio:

    Klinkt goed allemaal.

    Silvio

  • 11 Januari 2011 - 16:48

    Angeli Keizer:

    Hoi Elske,
    Effe bijgelezen waar je allemaal mee bezig bent, waar je nu bent etc.. Teveel om op te noemen maar het klinkt allemaal vet chill en je geniet! Succes met je cacao-project en kijk uit met al die enge beesten. Wij houden het bij onze cavia, hamster en kwartels, lekker veilig. Morgen gaan Jochem, Pleun en Tuur weer naar school in Gravenburg (nadat deze was afgebrand). er staan 40 noodlokalen in een weiland en nu moet het weer gezellie worden daar. Over 1 1/2 jaar moet er weer op dezelfde plek een (stenen)school staan.
    Doei doei Angeli, Joop, Jochem, Pleun en Tuur

  • 22 Januari 2011 - 13:54

    Oma Bergen:

    leuk weer wat te lezen.zou je nog wel cacao lusten.wat doe je trouwns mm,toch niet tellen he went de warmte al vast heel ....blond haar gekregen . liefs opa oma bergen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Elske

Vrolijke land en water manager die graag wat van de wereld ziet!

Actief sinds 04 Okt. 2010
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 44715

Voorgaande reizen:

28 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Study & traveling South of Europe!

14 April 2014 - 04 Augustus 2014

Stage in Cambodja & roadtrip door Vietnam

04 November 2010 - 06 Mei 2011

Mijn eerste reis... Zuid Amerika, here i come

Landen bezocht: